Українські водії усе частіше намагаються заощадити на гумі, особливо після стрибка цін восени. На авторинках і в інтернеті повно пропозицій «майже нових» шин, які обіцяють вигідну покупку. Та механіки, з якими поспілкувалась «Твоя МАШИНА», попереджають: ризики такого рішення надто високі.
«Шина старіє навіть тоді, коли просто лежить у гаражі», – пояснює автомеханік з Чернігова Сергій К., який працює понад двадцять років у сервісі. «Через п’ять років гума втрачає еластичність, твердіє, і в певний момент може розірватися».
На практиці це означає, що навіть комплект, який виглядає майже новим, може стати небезпечним уже на першому виїзді. У сервісах часто приносять такі «знахідки» – на боковинах мікротріщини, а всередині дріт іде іржею.
За даними німецького клубу ADAC, саме дефектні або зношені шини є причиною близько 7% аварій на швидкості понад 90 км/год. І справа не лише в зчепленні з дорогою. Старий корд може розірватися навіть під час маневру на трасі.
Проблема в тому, що відновлені або «підлатані» покришки виглядають свіжо лише зовні. Всередині ж гумовий шар уже втратив міцність. Тому навіть балансування не врятує від вібрацій і перегріву під час руху.
Новий комплект середнього класу зараз коштує від 6 000 гривень за одиницю. Це здається великою сумою, але ремонт після аварії чи травма – у рази дорожче.
Експерти радять перевіряти дату виготовлення перед купівлею. Вона вказана на боковині – чотири цифри, наприклад, 1221 означає 12-й тиждень 2021 року. Якщо шині більше п’яти років, її варто замінити навіть за доброго вигляду.
Якщо грошей обмаль, краще купити дві нові шини й поставити їх на провідну вісь, ніж чотири старі. Це тимчасовий, але безпечніший вихід, кажуть фахівці.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…