Статті

Авто вібрує в дорозі: механік каже, що іноді досить просто… помити його

Під час руху машина раптом починає тремтіти. Кермо вібрує, дзеркало здригається, а під сидінням відчувається дрібне «биття». У багатьох одразу виникає думка – «щось із двигуном». Але, як кажуть майстри, більшість таких випадків мають набагато простіше пояснення.

Механік із двадцятирічним досвідом Том Віннінгофф розповів виданню Matthews Tire, що дев’ять із десяти машин, які приїжджають зі скаргою на вібрації, мають проблеми не з мотором, а з колесами. «Здебільшого причина криється в шинах, дисках або підвісці. Це не страшно, але зволікати не варто», – пояснив він.

Перше, що радить фахівець, – перевірити стан гуми. Якісні шини служать до п’яти років або близько 50 тисяч кілометрів. З часом вони втрачають еластичність, утворюються мікротріщини, і колеса починають підстрибувати навіть на рівній дорозі. «Якщо авто скаче, ніби на хвилях, швидше за все, шина вже відпрацювала своє», – каже Віннінгофф.

Інша часта причина – неправильний баланс або знос задніх коліс. Водій може цього навіть не помітити, поки на трасі не з’явиться гул чи дрібна тремтіння на кермі. Механіки радять міняти колеса місцями кожні 8–12 тисяч кілометрів і раз на сезон перевіряти розвал-сходження.

Іноді джерелом проблеми стає удар у бордюр чи яму. Погнута або тріснута диск змушує колесо «бити» при обертанні. У таких випадках кермо наче живе власним життям, а на швидкості понад 80 км/год машина буквально дрижить. Рішення одне – заміна диска або його професійне вирівнювання.

Окремо механіки нагадують про банальне, але небезпечне – ослаблені гайки кріплення коліс. Якщо їх не підтягнути вчасно, можна втратити колесо під час руху.

Взимку ж все може бути ще простіше. «Після поїздки по снігу й льоду на колісних арках і всередині дисків намерзає бруд. Коли це замерзає, авто починає трястися», – пояснює Віннінгофф. У такому випадку досить заїхати на мийку або просто збити лід із коліс.

Якщо після цього вібрації не зникли – далі дорога тільки в сервіс. Там уже перевірять підвіску, балансування й геометрію коліс. Іноді просте миття справді рятує, але лише діагностика скаже напевно, чи все гаразд із вашим авто.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025