Іноді водії при перевірці рівня мастила або доливі оливи в двигун жахаються, побачивши під кришкою білу густу субстанцію, схожу на майонез. Це дійсно може бути передвісником серйозної біди. Але не завжди.
Є вірогідність, що мова йде про емульсію оливи з водою або антифризом. В таких випадках частіше за все причиною є конденсат після коротких поїздок і холодного запуску. Сотні стартів і зупинок дають той самий результат.
Міський режим підсилює проблему. Дорога на роботу займає п’ять хвилин – мотор не виходить на робочу температуру. Пара осідає, змішується з мастилом, з’являється світла мазь. Узимку таке трапляється частіше. Влітку рідше, але теж можливо після серії коротких маршів.
Як пише Moto.pl, є й технічні причини. Несправний термостат тримає охолодження занадто відкритим – температура падає. Стара олива теж грає роль, бо гірше тримає властивості і швидше приймає вологу. Якщо мастило темне, а інтервал давно минув – міняйте без зволікань.
Найгірший сценарій інший. Пошкоджена прокладка головки пропускає охолоджувач у картер. Тоді з’являється білий дим, падає рівень рідини, у бачку видно сліди мастила. Це вже не сезонний наліт – це ризик клину.
Що робити на практиці. Раз на тиждень дайте мотору попрацювати на трасі 25–30 хвилин при сталих 90 км/год. Стежте за стрілкою температури – вона має стабільно стояти на своєму поділі. Міняйте оливу вчасно і не економте на фільтрі. Оглядайте кришку раз на кілька заправок.
Якщо емульсія з’являється лише восени та взимку – це нормальна реакція на холод і короткі маршрути. Якщо тримається цілий рік, а ще йде дим і падає рівень охолоджувача – одразу на діагностику. Так дешевше, ніж новий мотор.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…