Трициліндрові двигуни колись були прерогативою японських малолітражок, а сьогодні ними комплектують навіть кросовери Buick, Chevrolet і Nissan. Причина очевидна – виробники женуться за економією пального й меншими витратами на виробництво. Але чи така економія справді вигідна водієві? З’совувало видання Jalopnik.
Головна перевага трициліндрових моторів – легкість. Мінус один циліндр – це мінус десятки кілограмів заліза, а отже менше навантаження на паливну систему. У реальних умовах різниця може сягати двох літрів на сто кілометрів у порівнянні з аналогічним 4-циліндровим мотором.
Для прикладу, Chevrolet Trax 2026 року з 1,2-літровим турбо на три циліндри споживає близько 7,8 літра бензину на 100 км. Honda HR-V з 1,8-літровим атмосферником бере вже 8,7 літра. Звучить привабливо, поки не згадаєш, що різницю у комфорті відчуває навіть недосвідчений водій.
Проблема трициліндрових моторів – у вібраціях. Через непарну кількість циліндрів двигун працює не так збалансовано. На холостих він тремтить, а при наборі швидкості гуде грубіше, ніж чотирициліндровий. У трициліндрових моторах нерівномірний порядок займання, тому без балансувального вала там не обійтись. Але навіть із ним звук і відчуття залишаються специфічними.
До того ж на трасі такі двигуни поводяться мляво. Той самий Trax розганяється до 100 км/год за 8,8 секунди – непогано для міста, але на обгоні при 120 км/год запас потужності мінімальний. І ще одне: через вищу частоту обертів у турбо-трициліндрових моторів частіше зношуються підшипники турбіни.
Є й позитив. Менше деталей – менше тертя. Це означає, що двигун не гріється настільки сильно й теоретично живе довше. До того ж ремонт обходиться дешевше – три циліндри, три поршні, три котушки запалювання. Але тільки якщо власник заливає якісне пальне й не зловживає перегрівами.
Отже, трициліндровий двигун – це компроміс між економією й комфортом. Він підійде тим, хто їздить містом і не женеться за динамікою. Але якщо водій любить трасу й плавний хід, краще не відмовлятись від четвертого циліндра – зайві кілограми пального варті спокою за кермом.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…