Ідея зробити заміну масла самому здається привабливою. Переглянув кілька відео на YouTube – і вже хочеться взяти ключ у руки. Мовляв, навіщо платити, якщо можна самому зняти пробку і злити стару рідину? Але реальність швидко ставить усе на місце. Видання Jalopnik попереджає, що у нових авто простору під капотом мало, а пластикові піддони легко пошкодити. Один неправильний рух – і ремонт коштуватиме більше, ніж всі зекономлені кошти.
За підрахунками американської організації AAA, власники авто, які міняють масло самостійно, економлять близько 25–75 доларів (1 045–3 135 грн) за процедуру. Це здається непогано, поки не врахувати вартість інструментів – домкрата, підставок, ключів – та час. Навіть досвідчений автолюбитель витратить щонайменше 40 хвилин, а початківець – годину чи дві.
Серед переваг – контроль над процесом і впевненість, що масло якісне. Дехто користується моментом, щоб оглянути ремені чи гальмівні шланги. Але є й темна сторона. Неправильне затягування фільтра чи пробки може закінчитись протіканням або навіть поломкою.
Не варто забувати і про утилізацію відпрацьованої оливи. Її не можна виливати в каналізацію чи землю. Магазини запчастин приймають відходи, але це ще один клопіт.
Якщо авто старе або гарантія вже не діє, і ви маєте місце та час – самостійна заміна може бути логічним вибором. Але для нових машин, де під кожною кришкою датчик, краще не ризикувати.
Іноді заплатити майстру кілька сотень гривень – спокійніше, ніж потім купувати новий двигун. Бо економія на сервісі швидко зникає, коли під машині вже калюжа.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…