Статті

Чим небезпечна автоматична мийка: як вона вбиває лакофарбове покриття автомобілю

У час, коли нове авто коштує понад мільйон гривень, водії намагаються берегти кузов, мов зіницю ока. Найпростіший спосіб підтримати блиск – мити машину регулярно. Але тут починаються суперечки: автоматична мийка чи ручна? Дехто скаржиться, що перша можа пошкодити покриття. Видання Jalopnik розбиралось, чи насправді це так.

В Україні працюють тисячі автоматичних мийок, і більшість водіїв обирають саме їх – швидко, дешево, без черг. Проте така зручність має свою ціну.

Обертальні щітки на автоматичних мийках збирають пил і пісок з інших авто. Потім цей абразив дряпає фарбу, особливо якщо кузов темного кольору. На сонці ці подряпини виглядають як мікроспіралі.

Є два типи таких мийок – з механічними щітками і безконтактні, де очищення відбувається під тиском води. Другий варіант виглядає безпечніше, бо до кузова нічого не торкається. Але і він не ідеальний.

Щоб відмити налиплий бруд без фізичного контакту, власники мийок додають агресивну хімію. З часом вона вимиває віск, тьмяніє колір, а після кількох десятків циклів зникає блиск лаку.

«Ми часто бачимо машини, які регулярно проходять безконтактну мийку. Їхнє покриття вже через рік виглядає втомлено», – каже автодетейлер із Києва Сергій Д.

Є випадки, коли навіть новітні автомобілі страждали після автоматичних мийок. Один власник Tesla Cybertruck скаржився, що кузов із нефарбованої сталі після мийки вкрився плямами, які довелося полірувати вручну.

Найбезпечніший спосіб – ручне миття. Але і тут є нюанси. Фахівці радять метод двох відер: в одному – вода з шампунем, у другому – чиста для промивання мітки. Це мінімізує контакт піску з лаком і запобігає подряпинам. Головне – мити не коловими рухами, а прямими лініями.

Ручна мийка потребує часу, але дає відчуття контролю. Автомобіль виглядає доглянутим, і лак не страждає від чужих щіток. Як підсумував Гнатюк: «Жодна автомийка не поставитьcя до вашого авто з тією турботою, як ваші власні руки».

Recent Posts

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025