Фото: Твоя МАШИНА
В Україні штраф за непристебнутий ремінь становить 510 гривень, але більшість водіїв навіть не замислюються про це. На практиці покарати порушника не так просто, пояснюють виданню «Твоя МАШИНА» у Патрульній поліції.
«Ми можемо скласти постанову лише тоді, коли є доказ – відео або свідки», – говорить старший інспектор Олександр Т. із Дніпра. «Якщо водій не визнає свою провину, а фіксації немає, справа розсипається».
Усе тримається на доказах. Якщо автомобіліст одразу заявляє, що відстебнув ремінь після зупинки, у поліцейського залишаються лише слова. Тому більшість порушень залишається без покарання. Відео з боді-камери або запис із патрульного авто можуть стати єдиною підставою для штрафу.
Не менш складна ситуація з пасажирами. Хоча закон зобов’язує пристібатися всіх, перевірити задній ряд часто неможливо. З вулиці не видно, чи зафіксовано пасажирів, особливо якщо тоновані вікна.
«Штрафувати наосліп ніхто не має права», – пояснює юрист із адміністративного права Андрій Р.
Водії ж користуються цим як «лазівкою». Але насправді ремінь рятує не від штрафу, а від травм. У разі удару навіть на швидкості 50 км/год тіло без фіксації летить уперед із силою кількох сотень кілограмів. Подушка безпеки теж може не спрацювати, якщо система не розпізнає пристебнутого пасажира.
Автомеханік Ігор К. згадує випадок із практики: «Клієнт потрапив у лобове зіткнення на невеликій швидкості. Подушка вдарила його прямо в обличчя, бо ремінь був за спиною. У результаті перелом носа і вибиті зуби. Якби був пристебнутий – відбувся б переляком».
У МВС уже обговорюють перспективу автоматичного контролю. У майбутньому системи відеофіксації можуть навчитися розпізнавати непристебнутих водіїв за допомогою штучного інтелекту. Поки що проект перебуває на стадії тестування, але експерти прогнозують, що впровадження може початися протягом двох років.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…