Статті

Як швидко і без паніки навчитися паралельному паркуванню

Паркування уздовж бордюру лякає навіть досвідчених водіїв. І не дивно: кожен, хто хоч раз “ловив” колесом бордюр або залишав подряпину на чужому бампері, добре знає, що нервів це коштує чимало. Хоча сучасні авто мають камери, сенсори й автопаркування, більшість українських водіїв воліє не довіряти електроніці повністю.

Інструктор із водіння Сергій Литвин, який працює в київській автошколі вже 15 років, каже у коментарі для видання «Твоя МАШИНА»:

«Проблема не у складності маневру, а у страху зробити помилку. Коли водій напружений, він перестає бачити простір і орієнтири. Спокій – це половина успіху».

Починати треба з оцінки місця. Не варто втискатись у проміжок, де навіть кіт не пройде. Якщо сумніваєтесь, шукайте прогалину довшу від авто хоча б на півтора метри – тоді не доведеться “викручуватись” між чужими бамперами.

Далі – позиціонування. Під’їдьте приблизно на пів метра поруч із авто, за яким плануєте стати, і зупиніться так, щоб ваші задні бампери були майже на одній лінії. Не поспішайте одразу крутити кермо – спершу переконайтесь, що довкола немає пішоходів і руху.

Починайте зворотний рух, дивлячись у дзеркала. Коли задній бампер опиниться поруч із заднім колесом сусідньої машини, поверніть кермо до бордюру. Коли автомобіль стане під кутом близько 45 градусів, вирівняйте колеса в протилежний бік і повільно котіться далі назад.

«Найпоширеніша помилка – надто раннє вирівнювання», – пояснює механік Ігор Сопрон із сервісу у Львові. «У результаті передній кут авто врізається у бордюр. Треба дати машині докрутитись і лише потім вирівнювати».

Коли вже стоїте майже рівно, трохи подайтеся вперед, щоб залишити хоча б по 50–60 см з обох боків – так іншим буде зручно виїхати.

І головне – практика. Починайте у дворі або на порожній парковці, навіть без інших авто. З кожною спробою рухи стають точнішими. Через кілька днів ви самі здивуєтесь, чому раніше боялися цього маневру.

Користуватись камерами та парктроніками не соромно. Вони допомагають уникнути зайвих пошкоджень, але покладатись на них наосліп – хибна стратегія.

Як каже інструктор Литвин:

«Найкращий парктронік – власне око. Камери гарні, але вони не замінять досвіду».

Секрет простий: чим більше практикуєтесь, тим спокійніше дієте. А коли руки перестають тремтіти, паралельне паркування стає не викликом, а звичайною рутиною.

Recent Posts

Машина застрягла в снігу: яку функцію треба вимкнути, щоб вибратись

З приходом зими все частіше відбуваються випадки, коли автомобілі українців потрапляють на ожеледицю чи снігові…

26.12.2025

ТОП-7 гірших б/в кросоверів, які не пройдуть без проблем і 100 000 кілометрів

Якщо ви шукаєте вживаний кросовер з невеликим пробігом, то, можливо, орієнтуєтесь на відомі моделі. Однак…

26.12.2025

Ці моделі зникнуть назавжди: які авто покинуть ринок у 2026 році

Кожного року з ринку зникають десятки моделей відомих брендів. Інколи відбувається це непомітно, без зайвих…

26.12.2025

Навіщо потрібна прихована кнопка під педаллю газу в автомобілі

Сучасні автомобілі мають безліч функцій, про існування яких водії можуть не здогадуватись роками. До таких…

26.12.2025

Раптово глухне двигун: перевірте один маловідомий датчик

Багато українських водіїв хоч раз стикались з неприємною ситуацією, коли машина несподівано глохне прямо посеред…

26.12.2025

Два роки тюрми: де українцям загрожує таке покарання за зйомку ДТП

В Україні поширена практика знімати на фото та відео результати ДТП, а потім публікувати їх…

26.12.2025