Статті

Отримати права стане ще складніше: чому практичний іспит перетворився на важкий марафон

Скласти практичний іспит з водіння сьогодні — майже як виграти лотерею. Багато кандидатів приходять до сервісних центрів МВС з надією, але виходять з черговим талоном на повторну спробу. Як повідомляє Авто24, за офіційними даними, лише 16% претендентів успішно проходять випробування з першого разу.

У головному сервісному центрі визнають: проблема не в суворих екзаменаторах, а у підготовці. «Частина автошкіл просто не дає достатньої практики, випускаючи учнів, які не готові до реального руху», – пояснює інструктор з двадцятирічним досвідом Володимир Пилипенко. За його словами, багато хто вперше сідає за кермо в міських умовах саме під час іспиту.

Показово, що навіть теорія не рятує ситуацію. Скласти теоретичний тест з першої спроби вдається лише кожному четвертому. Половина з них готуються самостійно, без навчання в автошколі, що також впливає на загальний рівень підготовки.

У МВС готують новий наказ, який зробить процес ще суворішим. Якщо зараз повторний іспит можна пройти через 10 днів, то після змін перерва зросте: 20 днів після другої невдачі, 30 – після третьої. У відомстві запевняють, що це допоможе стимулювати ретельніше навчання, але серед майбутніх водіїв ініціатива викликає тривогу.

«Ми бачимо зростання корупційних ризиків», – каже юрист Андрій Гнатенко, який спеціалізується на справах у сфері транспорту. «Коли система занадто ускладнена, люди шукають коротші шляхи. І часто – нелегальні».

Іспити перетворюються на бюрократичний марафон. Для сервісних центрів це також клопіт: кожна спроба забирає час інспекторів, автомобіль і створює черги. Поки зміни не набрали чинності, у МВС радять майбутнім водіям серйозно готуватись, їздити з інструктором у різних умовах і не залишати тренування на останній момент.

Як кажуть самі екзаменатори, “вміння водити формується не від кількості спроб, а від часу за кермом”. І цей час, здається, доведеться збільшити.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025