Ями на асфальті здаються дрібницею, поки не вдаришся в одну колесом. Як пише SlashGear, лише в США, за даними Американської автомобільної асоціації, у 2022 році через такі удари понад 44 мільйони водіїв отримали пошкодження машин. Середній рахунок за ремонт – 406 доларів, тобто близько 17 тисяч гривень.
Формування ями починається з тріщини. Коли у неї потрапляє вода, вона просочується під шар асфальту, розм’якшує ґрунт і під час морозів розширюється. Потім туди накочується транспорт – і шматки покриття просто вилітають. Інженер дорожніх робіт Сергій Мельник пояснює: «Усе починається з неправильного водовідведення. Якщо дренаж не працює, навіть новий асфальт довго не витримає».
У холодну пору року ситуація погіршується. Коли вода у тріщинах замерзає і тане, процес руйнування прискорюється. Такі ділянки дорожники зазвичай латкають поспіхом, тому вже навесні ями з’являються знову.
Найчастіше потерпають колеса, диски й ходова частина. Після сильного удару водій може навіть пробити картер двигуна – тоді доведеться ремонтувати мотор. Механік з Києва Андрій Гуменюк додає: «Якщо машину тягне вбік або чути глухий стукіт – значить, після ями вже треба на сервіс».
Щоб уникнути проблем, експерти радять об’їжджати ділянки з відомими вибоїнами. Якщо є калюжа – краще її оминути, бо під нею може ховатися глибока пастка. І головне – не гальмувати в момент удару. Тримайте кермо міцно, щоб авто не занесло.
Поки дорожники латають старі вибоїни, нові з’являються щодня. І кожна з них – ризик втратити не лише гроші, а й керування.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…