Ще у 2021 році Jaguar закрив проект нового XJ, який уже стояв на конвеєрі. Авто мало стати електроседаном із запасом ходу понад 500 кілометрів, але, як з’ясувалося, інженери залишили місце й під бензинову «шістку». Про це розповів колишній головний дизайнер марки Ієн Келлум у подкасті My Week In Cars, пише Carscoops.
За словами Келлума, кузов XJ був вищим, ніж у попередника, а версія з єдиною колісною базою мала замінити одразу коротку та подовжену. «Ми зробили платформу універсальною. Вона приймала батареї, але могла нести і рядний шестициліндровий мотор, якщо знадобиться», – пояснив дизайнер.
На той момент проєкт був майже завершений. Прототипи проходили тести, а зовнішність поєднувала елементи класичної XJ та електрокара I-Pace. Фото одного з цих екземплярів згодом потрапило у мережу – на ньому видно характерну лінію даху й вузькі задні ліхтарі.
Технічна частина виглядала амбітно. Якщо б компанія змінила курс, під капотом міг опинитися турбомотор 3.0 літра потужністю близько 360 к.с. та крутним моментом 500 Н·м. Це дало б XJ шанс конкурувати з Mercedes-Benz EQE та BMW i7, адже електроседани тоді тільки входили в моду.
Втім, після зміни керівництва весь проєкт зупинили разом із кількома іншими новинками, зокрема великим кросовером J-Pace та наступником F-Type. Келлум згадує той момент як «болісний удар для команди, яка вкладала душу у роботу».
Сьогодні Jaguar робить ставку на новий GT-електрокар, але його дебют уже двічі переносили. Колишній XJ так і залишився привидом у гаражах компанії – нагадуванням, що навіть найамбітніші ідеї можуть зникнути в одну ніч.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…