Фото: Твоя МАШИНА
Коли авто справне, воно мовчить. Але варто щось змінитися – і водій чує або відчуває це першим. У багатьох випадках запах чи звук можуть врятувати машину від дорогого ремонту.
Майстер київського СТО Андрій Коваль пояснює у коментарі для видання «Твоя МАШИНА»: «Якщо в салоні запахло гаром або бензином, це не дрібниця. Це знак, що щось гріється чи тече. Іноді до пожежі – один крок».
Запах гару найчастіше свідчить про перегрів гальм чи двигуна. Якщо він з’являється після зупинки, варто подивитись колодки та диски. Коли ж аромат тримається довго, перевірте охолоджувальну систему. А ось різкий запах паленого пластику часто вказує на проблеми з електрикою – перегорілу проводку або несправність акумулятора.
Бензиновий аромат біля авто або в салоні – це вже питання безпеки. У більшості випадків тече паливний шланг або форсунка. Витік може бути навіть невидимим, але наслідки – серйозні.
Є й специфічні “аромати”. Сірководень, схожий на тухлі яйця, сигналізує про несправний каталізатор. А запах металу – про перегрів гальмівних дисків. В обох випадках зволікати не можна.
Не менш промовисті звуки. Стукіт або скрегіт з-під підвіски – типовий симптом зношених амортизаторів чи шарнірів. Якщо при гальмуванні чути скрип, колодки, ймовірно, вже на межі. Гудіння під час руху часто вказує на проблеми з підшипниками коліс або трансмісією.
«Буває, клієнт приїжджає зі словами “щось дзвенить, але їде ж”. А потім міняємо півпідвіски», – каже механік Ігор Руденко з Харкова.
Щоб не потрапити в таку ситуацію, фахівці радять проходити діагностику хоча б раз на рік або після кожних 15 тисяч кілометрів. Якщо ж авто часто їздить бездоріжжям чи потрапляє під сильні перепади температур – частіше.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…