Більшість водіїв навіть не задумуються, який тип зчеплення стоїть між двигуном і коробкою передач. На заводі вже вирішили – і власник авто просто користується. Але від цієї деталі залежить не лише плавність перемикання, а й довговічність усього приводу, попереджає Jalopnik.
Мокре зчеплення, як підказує назва, працює в оливі. Така система відводить тепло, зменшує знос і забезпечує м’яке вмикання. Інженер із Києва Андрій Шумило пояснює: «У міському русі, де постійні зупинки й старт, мокре зчеплення живе довше. Воно не гріється і не підгорає». Цей тип часто ставлять у кросовери, мотоцикли з великим пробігом або машини з роботизованими коробками.
Коли водій натискає педаль, пластини в зчепленні роз’єднуються, даючи змогу змінити передачу без ривка. Після відпускання педалі вони знову стискаються, і потік енергії повертається на колеса. Усе це відбувається за лічені частки секунди. Мінус – складніше обслуговування. Олива швидше забруднюється, тому доводиться частіше її міняти.
Сухе зчеплення – повна протилежність. Воно працює без оливи, а значить, немає втрат потужності на перемішування рідини. «Такі системи ставлять у спортивних авто й мотоциклах, бо вони забезпечують блискавичну реакцію на натиск педалі», – говорить механік із Львова Ігор Демчук. Проте є нюанси: шум, швидкий знос і неприязнь до пробок. Без мастила диски гріються й стираються швидше, тому потребують частого огляду.
Сухе зчеплення дає відчуття прямого зв’язку між двигуном і колесами, тому його обирають гонщики. А от для щоденного міського руху мокре виглядає практичнішим. Воно витримує більше крутного моменту, тихіше й не вимагає постійного втручання.
Фактично обидві системи роблять одне й те саме – передають крутний момент від мотора до коробки. Різниця лише в тому, як вони поводяться під навантаженням і як впливають на комфорт. Знання цих нюансів допоможе не лише розуміти свій автомобіль, а й вибрати правильний тип трансмісії під власний стиль їзди.
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…
Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…
Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…