Статті

Китай обмежує «однопедальне» керування: чи справді це небезпечно для водіїв

У Китаї ухвалили нові стандарти, які фактично ставлять хрест на режимі «один-педаль» у майбутніх електрокарах, повідомляє Jalopnik. Йдеться про систему, коли авто гальмує саме, щойно водій прибирає ногу з акселератора. Виробники більше не зможуть встановлювати цей режим як основний.

Рішення пояснюють питаннями безпеки. Представник Державної адміністрації ринку Китаю Чжан Лей пояснив: «Коли автомобіль уповільнюється без натискання гальма, мозок водія не отримує звичного сигналу. У критичний момент це може призвести до затримки реакції».

Суть режиму проста. Під час відпускання педалі газу електромотор переходить у режим генератора й починає сповільнювати машину. Отримана енергія повертається до батареї, додаючи запас ходу. За оцінками Motor Trend, економія може сягати близько 20 %. Деякі водії кажуть, що після кількох днів звикаєш і навіть не хочеш повертатись до класичного гальма.

Та є й інша сторона. У Китаї зафіксували низку аварій, коли люди плутали педалі. Особливо це стосувалось водіїв старшого віку, які не очікували, що авто різко сповільниться саме. У кількох випадках спроба «виправити ситуацію» закінчувалась тим, що водій натискав не те, що треба.

Механік із Пекіна Лі Гуансі розповів, що бачив подібне у своїй практиці: «Після оновлення програмного забезпечення клієнт скаржився, що машина гальмує надто різко. Ми вимкнули режим, і проблема зникла».

За новими правилами з січня 2026-го нові електромоделі з режимом «один-педаль» повинні мати вибір, а не вмикати його автоматично. Через рік вимоги поширяться на всі авто. Також прописано, що при уповільненні понад 1,3 м/с² обов’язково мають вмикатись стоп-сигнали, аби ззаду бачили, що машина гальмує.

Багато виробників поки не коментують рішення. Але експерти прогнозують, що європейські та японські бренди, які працюють на китайському ринку, будуть змушені внести зміни до програмного коду своїх моделей. І якщо Китай задасть тренд, інші країни можуть піти тим самим шляхом.

Recent Posts

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025

Як вигідно продати авто: через ці помилки власники втрачають десятки тисяч

Продати старий автомобіль вигідно – не така проста справа, як здається. Більшість водіїв втрачають частину…

04.12.2025

Як зробити зимову омивайку вдома і не витратити зайвого: простий рецепт

Узимку лобове скло забруднюється за лічені хвилини. Сіль, пил і реагенти створюють на ньому плівку,…

04.12.2025