Фото: Твоя МАШИНА
Їзда з механічною коробкою дає водію більше контролю, але водночас вимагає уваги. Механіка прощає небагато, і навіть дрібна звичка може обернутися дорогим ремонтом.
Майстер київського сервісу Сергій Гнатюк у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» пояснює: «Більшість поломок МКПП трапляються через звичку тримати ногу на педалі зчеплення або різко відпускати її. Так зношується вижимний підшипник і сам диск».
Щоб уникнути проблем, варто дотримуватись кількох простих принципів. Передачі на бензиновому двигуні перемикають у межах 2500–3000 об/хв, а на дизелі – 2000–2500 об/хв. Якщо орієнтуватись на звук мотора, ви швидко відчуєте момент, коли коробка «просить» зміну.
Перемикаючись, спершу повністю вижміть зчеплення, а тоді плавно переведіть важіль у потрібну позицію. Корисно затриматись на нейтральній навіть на долю секунди – це зменшує навантаження на синхронізатори. Після цього повільно відпускайте педаль, не ривком, а відчутно під контролем.
На підйомах усе вирішує своєчасність. Якщо запізнитись із перемиканням, мотор може втратити оберти й перегрітись. При спусках краще гальмувати двигуном: знижуйте передачу поступово, особливо на слизькій дорозі. Так авто не розганяється самостійно, і гальма не перегріваються.
Механік із Харкова Андрій Головко додає: «На СТО часто привозять машини з вигорілим зчепленням після кількох тисяч кілометрів. Причина – люди тримають педаль натиснутою навіть на світлофорі. Це вбиває вузол швидше, ніж постійне буксирування».
Ще одна порада – не тисніть газ одночасно із відпусканням зчеплення. Рух має бути плавним. Якщо авто смикається, краще потренуватись на порожній дорозі.
Механічна коробка може служити десятки років, якщо її не мучити. Головне – слухати мотор, не поспішати і пам’ятати, що навіть звичка зекономити секунду на перемиканні коштує потім тисячі гривень на ремонт.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…