Фото: Твоя МАШИНА
Коли вранці машина не хоче заводитись, більшість одразу грішить на батарею. Частково це правда. Але не лише вона винна у тому, що авто відмовляється оживати на морозі, попереджає «Твоя МАШИНА».
Механік київського СТО Ігор Мельник пояснює:
«Батарея – перше, що страждає від холоду. Якщо їй більше трьох років, пусковий струм падає вдвічі. А коли ще й власник їздить короткими маршрутами – заряд просто не встигає відновитися».
1. Акумулятор
На сильному морозі навіть новий акумулятор втрачає близько 30 % ємності. Старий може просто «вмерти» за ніч. Перед зимою варто перевірити рівень заряду і стан клем. Якщо на них окислення – струм не проходить, стартер навіть не клацає.
2. Свічки запалювання
Коли мотор крутиться, але не схоплює – варто подивитися на свічки. Вони можуть бути зношені або залиті паливом. У мороз бензин випаровується гірше, і суміш стає «багатою». У такому разі навіть справна система запалювання не дає іскри потрібної сили.
3. Стартер
Ще один частий винуватець – сам стартер. Якщо його клеми окислилися або всередині накопичився бруд, він просто не обертає колінвал. «Ми часто бачимо машини, які після очищення контактів запускаються як нові», – каже механік.
4. Паливо
Проблеми з пальним узимку не рідкість. Вода у баку чи літня солярка замерзають, блокуючи подачу. Тому заправлятися треба на перевірених АЗС і обирати зимовий тип палива. І ще одне правило: не катайтеся з порожнім баком – конденсат накопичується швидше.
5. Масло
Коли олива густа, стартер працює із перевантаженням. При мінус 15 °С мінералка нагадує мед. Найкраще взимку переходити на синтетику з індексом 0W або 5W. Вона легше прокачується, і мотор прокидається швидше.
Український контекст
За даними Auto24.ua, кожен третій український водій стикається з проблемою запуску двигуна вже при –10 °С. Найуразливіші – авто, які ночують просто неба. У сервісах радять заряджати батарею хоча б раз на два тижні, особливо якщо машина стоїть без руху.
Олександр, власник Skoda Octavia з Чернігова, розповів:
«Після двох морозних ночей стартер навіть не крутив. Підзарядив акумулятор – і все запрацювало. Тепер на стоянці підключаю невеликий зарядний пристрій».
Що робити
Перед зимою перевірте батарею, замініть свічки, очистіть клеми, оберіть зимове пальне і підлийте свіже масло. І головне – не крутити стартер без кінця. П’ять-шість секунд цілком досить, далі мотору треба «відпочити».
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…
Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…