Статті

Hyundai заборонила власникам електрокарів самостійно ремонтувати свої авто

Власник Hyundai Ioniq 5 N зі США потрапив у пастку, намагаючись самостійно замінити гальмівні колодки. Програмне забезпечення заблокувало доступ до стоянкового гальма, без спеціального обладнання операція стала неможливою.

За даними Ionity, навіть звичайна заміна колодок вимагає офіційного діагностичного адаптера вартістю понад 83 600 грн та платної підписки. Але навіть після цього система відмовилася авторизувати власника, бо він не є зареєстрованим сервісом. На практиці це означає: без статусу бізнесу та податкового номера користувач не має права втручатись у техніку, за яку заплатив.

Механік із Києва, Олег Кравець, пояснює:

«Раніше зняти супорт і поставити нові колодки було справою години. Тепер без доступу до серверів виробника навіть гальма не заміниш. Це вже не сервіс, а зовнішній контроль».

Проблема у тому, що електронне стоянкове гальмо в Ioniq 5 N має «сервісний режим», який активується лише через офіційний додаток. Без цього гальмівний механізм блокується, а після заміни вимагає калібрування. Дилери користуються спрощеним Android-додатком, який недоступний власникам.

Експерти видання Auto123 попереджають: система авторизації NASTF, що регулює доступ до сервісних функцій у США, розділяє офіційних техніків і приватних осіб. Це означає, що навіть кваліфікований майстер без ліцензії не може втрутитися у конструкцію.

Такі випадки породжують хвилю обурення – адже мова не про складні налаштування батареї, а про звичайні гальма.

Поради водіям

  • Перевіряйте інструкцію: чи можна обслуговувати авто без офіційної діагностики.
  • Уточнюйте в сервісі, чи мають вони сертифікований доступ до систем Hyundai.
  • Не купуйте адаптери “з рук” – вони можуть бути заблоковані онлайн.
  • Якщо виникла відмова у ремонті, фіксуйте це письмово й звертайтесь у Держпродспоживслужбу.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025