Фото: Твоя МАШИНА
Більшість водіїв дивляться на масляний щуп лише тоді, коли потрібно перевірити рівень оливи. Але цей простий металевий стрижень здатен розповісти набагато більше про стан двигуна. Іноді він попереджає про проблеми, які можуть обійтися у десятки тисяч гривень, поідомляє «Твоя МАШИНА».
Майстер СТО з 20-річним досвідом Сергій Кравченко пояснює:
«Якщо при роботі двигуна щуп витягується без опору – система вентиляції картерних газів справна. Але коли його важко дістати, це вже тривожний знак».
Проблема часто ховається у клапані з мембраною, який контролює тиск усередині двигуна. Коли мембрана зношується, олива починає потрапляти у камери згоряння. Водій помічає сизий дим з вихлопної труби, підвищену витрату мастила і запах гару під капотом. У такому випадку зволікати не можна – потрібно звертатися на діагностику.
Є й інша ситуація – коли щуп сам вискакує під час роботи мотора. Це вже сигнал про критичний стан системи. Зазвичай винен засмічений клапан вентиляції або зношені поршневі кільця. Далі – втрата компресії і дорогий капремонт.
Механік радить час від часу спостерігати, як поводиться кришка маслозаливної горловини. Якщо при відкритті її засмоктує або відкидає, потрібно перевірити систему вентиляції.
Інколи водії ігнорують ці дрібні симптоми, а потім дивуються, чому мотор «їсть» оливу літрами. А все можна було побачити за кілька секунд – лише дістати щуп і придивитися.
Поради від майстра
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…