Categories: Статті

Зарядка до 100 % вбиває батарею: 5 помилок, через які електрокар старіє швидше

Електрокари вже звична картина на дорогах, але багато власників поводяться з ними як із телефонами – заряджають до 100 % і розряджають до нуля. Як пише SlashGear, така звичка дорого обходиться. Новий акумулятор коштує від 200 000 до 800 000 грн, а невинні дії можуть скоротити його життя вдвічі.

Інженер з Києва Ігор Козак пояснює:

«Оптимальний діапазон для більшості батарей – між 20 та 80 %. Усе, що вище або нижче, підвищує температуру та навантаження на електроди».

Дослідження американського сервісу Recurrent показує, що батареї, які заряджають частково, втрачають менше ніж 1 % ємності на рік.

1. Заряджати до 100 % щодня

Коли батарея постійно повна, зростає напруга та перегрів. Елементи старіють швидше, запас ходу скорочується. Щоб уникнути цього, встановіть ліміт заряду 80 %.

2. Їздити до 0 %

Глибокий розряд руйнує структуру катода, а літій осідає на аноді. У результаті батарея перестає утримувати заряд. Заряджайте, коли бачите 20 %.

3. Заряджати під час спеки або морозу

За мінусової температури іони сповільнюються, а в спеку опір різко зростає. Пробіг зменшується до 36 %. Заряджайте авто в тіні або гаражі, де стабільна температура.

4. Використовувати дешеві або пошкоджені кабелі

Тріщини в ізоляції – прямий шлях до короткого замикання. Також неякісні кабелі можуть перегріти роз’єм і спалити контролер зарядки. Купуйте сертифіковані.

5. Ігнорувати оновлення системи

Оновлення коригують буфер зарядки та температуру батареї. Без них авто старіє швидше. Встановіть автоматичне оновлення або перевіряйте вручну раз на місяць.

Поради власникам електрокарів

  • Тримайте заряд між 20 і 80 %.
  • Не заряджайте одразу після поїздки, дайте батареї охолонути.
  • У спеку ставте авто в тінь.
  • Не економте на зарядному кабелі.
  • Слідкуйте за оновленнями.

Якщо дбати про акумулятор правильно, електрокар прослужить десятки років без дорогого ремонту.

Recent Posts

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025