Фото: Твоя МАШИНА
Ринок вживаних авто — це не лише шанс придбати якісний автомобіль за прийнятною ціною. Це ще й поле, де покупець може легко помилитися та обрати машину, яка перетвориться на нескінченну статтю витрат.
У 2025 році на українському вторинному ринку є моделі, що виглядають привабливо, коштують недорого, але у реальності спустошують гаманець власника швидше, ніж він устигне оформити техпаспорт.
Редакція Твоя МАШИНА підготувала ТОП-5 найризикованіших уживаних авто, які краще обходити стороною, якщо не хочете проводити життя в чергах на СТО.
Passat B6 на вигляд — ідеальний сімейний автомобіль. Просторий, недорогий, комфортний. Але під капотом — цілий набір проблем.
Основні «пастки»:
масложер у TSI, інколи до 1 л на 1000 км;
розтяг ланцюга ГРМ;
турбіна, ресурс якої закінчується до 150 тис. км;
ламка DSG7 із дорогими ремонтами ($800–1800);
електрика, що виходить з ладу «пачками».
Витрати після купівлі: у середньому $1500–3500 протягом першого року володіння.
Вердикт: одне з найгірших співвідношень ціни та надійності на ринку.
E70 — машина, яку купують серцем. Але ремонтувати її доводиться розумом і грошима.
Типові проблеми:
колосально дорога пневмопідвіска;
електрика, що виходить з ладу від старості;
течі в системі охолодження;
мотори N52/N62 з дорогими капремонтами;
АКПП, яка не витримує пробігів із США (250–300 тис. км).
Середня вартість відновлення: $2000–5000 за перший рік.
Вердикт: купити можна лише з ідеальною історією або великим резервом у бюджеті.
Focus — чудове авто з атмосферними двигунами. Але версія з 1.0 EcoBoost — технічний жах для власників.
Проблеми, які вбивають гаманець:
перегрів і тріщина в блоці;
ремінь ГРМ у маслі, який руйнується і забиває систему;
низький ресурс турбіни;
ремонт двигуна дорожчий, ніж його купівля.
Ціна питання: капремонт від $1800 до $3500 — при вартості авто від $5500.
Вердикт: найгірший вибір серед доступних машин до $10 000.
Двигун 1.6 THP (спільна розробка BMW та PSA) вважається одним із найбільш проблемних турбомоторів у Європі.
Типові проблеми:
розтяг ланцюга — заміна від $400 до $900;
залягання поршневих кілець → масложер;
знос турбіни;
вихід з ладу паливних систем;
перегріви.
Загальні витрати: від $1500 до $3000 на старті.
Вердикт: брати тільки після документально підтвердженого капремонту.
Перший Qashqai — один із найпопулярніших кросоверів в Україні, але варіатор Jatco — його головний «вбивця».
Типові витрати:
капремонт варіатора: $1000–2000;
заміна підшипників: $400–600;
нерівне перемикання та перегріви після пробігу 150 тис. км.
Вердикт: хороша машина з МКПП, але ризикована з CVT.
Український ринок вживаних авто має свою специфіку — і саме вона робить ці моделі найризикованішими.
Переважна більшість машин із США та ЄС уже відпрацювали свої 200–350 тис. км.
TSI, THP, EcoBoost і CVT просто не розраховані на такі навантаження.
TSI і THP сильно страждають від детонації.
Наш бензин часто скорочує їхній ресурс удвічі.
Постійні затори Києва, Львова, Харкова — це:
перегріви,
проблеми з турбінами,
швидше зношування ланцюгів.
Особливо це стосується DSG, CVT і THP.
Заміна вузлів на б/в із розборок дає короткий ефект і збільшує витрати.
На вторинному ринку є авто, які здатні стати надійними супутниками на роки. А є такі, які вже з перших місяців володіння перетворюються на нескінченний ремонтний марафон.
У цьому рейтингу — п’ять моделей, які найчастіше спустошують гаманець українських власників.
Купувати їх можна лише у двох випадках:
ви експерт і розумієте всі ризики;
або маєте підтверджену сервісну історію й резерв у бюджеті.
У всіх інших випадках — краще обійти стороною.
Зараз читають:
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…