Фото: Твоя МАШИНА
Щороку на дорогах трапляються сотні аварій, де винна не необережність, а фізика. Великі вантажівки мають так звані «сліпі зони» – ділянки навколо кузова, куди водій просто не бачить. Укртрансбезпека знову нагадала: навіть найдосвідченіший далекобійник не бачить усе, що відбувається поруч із його фурою.
Механік Олександр Бондар із двадцятирічним досвідом пояснює:
«Перед фурою є зона до шести метрів, де водій втрачає видимість. Позаду – майже шістдесят метрів. А праворуч сліпа зона настільки широка, що туди може вміститися легковик».
Саме в цих «мертвих кутах» найчастіше опиняються пішоходи, велосипедисти, мотоциклісти та навіть інші автомобілі. За даними поліції, більшість таких ДТП стаються під час поворотів праворуч або під час старту з місця, коли фура починає рух, а поруч стоїть машина чи людина.
Експерт із безпеки руху Сергій Гончар радить:
«Не ставайте поруч із фурою, особливо праворуч. Якщо ви не бачите водія в дзеркалі – він теж вас не бачить. Це золоте правило, яке рятує життя».
Додаткові системи огляду, як-от бокові камери чи датчики присутності, дійсно допомагають зменшити ризики. Але навіть найсучасніша техніка не замінить уваги.
«Перед маневром робіть паузу на секунду, подивіться в усі дзеркала, переконайтесь, що поряд нікого немає», – радить інструктор автошколи з Полтави Ігор Власенко.
В Україні питання безпеки біля вантажівок стає дедалі актуальнішим. За даними Укртрансбезпеки, порушення правил маневрування вже посідає друге місце серед причин ДТП із тяжкими наслідками. І більшість таких випадків пов’язані саме зі сліпими зонами.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…