Купити новий комплект шин у Facebook чи на OLX – справа кількох кліків. Продавець без відгуків, фото виглядають переконливо, а ціна вдвічі нижча за ринкову. Звучить привабливо, поки не згадуєш, що шини – єдине, що з’єднує автомобіль із дорогою.
Як пише Jalopnik, посилаючись на дані Міжнародної асоціації шинної промисловості, підробки становлять до 10% усіх продажів у мережі. Такі шини виготовляють у кустарних цехах без сертифікації. Вони не проходять тестів на міцність і зчеплення.
Як пояснює автомеханік із Харкова Сергій Горобець, випробування справжніх шин включають сотні перевірок: від температурної стійкості до поведінки на мокрому асфальті. Підробки цього не витримують.
Фальшиві шини часто видають дрібні деталі. Нерівний шрифт на боковині, дивні вагові параметри, відсутність або спотворений код DOT. Саме цей код містить дату виробництва: останні чотири цифри позначають тиждень і рік. Якщо їх немає – перед вами, швидше за все, контрафакт.
Зовні підробка може здаватися новою, але якість гуми говорить сама за себе: надто м’яка, різкий запах, сліди нерівного формування. У дорожніх умовах така гума може розшаровуватися вже після кількох кілометрів.
Як зазначає автоексперт Андрій Коваленко, перевірити оригінальність можна ще до купівлі:
«Код DOT можна звірити з базою виробника. Якщо його немає у списку – від покупки варто відмовитись».
Ще одна порада – купувати виключно у ліцензованих точках. Великі продавці, на кшталт офіційних дилерів Michelin, Continental чи Nokian, зберігають усі сертифікати. Онлайн-оголошення типу “нові шини по 1700 грн за комплект” – привід замислитися. Реальні ціни на якісну гуму стартують щонайменше від 7000–8000 грн за набір.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…