Статті

Підігрівач двигуна: що це та чи потрібен він українським водіям взимку

У сильні морози навіть найновіші авто прокидаються неохоче. Коли температура падає нижче –15 °C, моторна олива густіє, стартер крутить мляво, а батарея здається втомленою. Саме тоді в пригоді стає підігрівач двигуна – пристрій, який рятує від ранкових мук із запуском, пише Jalopnik.

Перший такий пристрій створив у 1947 році американець Ендрю Фрімен. Він просто поставив під капотом електричний елемент, що підігрівав рідину. Ідея виявилася настільки вдалою, що її взяли на озброєння сотні тисяч водіїв у холодних штатах США та Канаді.

Механік із Чернігова Ігор Кушнір пояснює:

«При мінусовій температурі паливо погано випаровується, а густа олива не змащує деталі. Через це знос збільшується в кілька разів. Підігрівач прогріває мотор заздалегідь – і старт виходить м’яким».

Які бувають підігрівачі

Найпростіший тип – гріюча ковдра, яку кладуть на двигун. Ціна такого рішення близько 12 000 грн. Є й щупи-нагрівачі (від 2 000 грн), що опускаються прямо в оливу. А ще популярні магнітні або клейові пластини, які чіпляють до піддону картера – від 600 грн.

Складніші системи під’єднуються до системи охолодження. Вони прогрівають антифриз, але встановлення вимагає майстра. Їхня вартість починається від 2 500 грн і залежить від моделі авто. Живляться всі ці пристрої від звичайної розетки 220 В.

Чому не варто просто “гріти” двигун холостим ходом

Багато водіїв досі запускають мотор і залишають машину працювати на місці. Але сучасні інжекторні двигуни цього не потребують. Як пояснює інженер Олександр Савчук:

«Через багате паливне суміші частина бензину змиває мастило зі стінок циліндрів. Метал треться об метал – і ресурс двигуна скорочується».

До того ж, мотор прогрівається швидше в русі. Через хвилину після старту мастило вже доходить до всіх деталей, а акумулятор відновлює заряд. Тож краще рушати одразу, просто не натискати різко на газ.

Поради водіям

  • Якщо температура опускається нижче –12 °C, вмикайте підігрівач за 2–3 години до виїзду.
  • Не залишайте кабель на вулиці – краще тягнути переноску з дому або гаража.
  • Перевіряйте проводку на пошкодження перед кожним сезоном.
  • Не використовуйте подовжувачі сумнівної якості – вони можуть перегріватися.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025