Статті

Дизель помирає не від часу, а від водіїв: п’ять помилок, які знищують мотор

Дизельні мотори витривалі, але не вічні. Їх убиває не пробіг, а звички власників. Один невчасно міняє оливу, інший заправляє «де потрапить». Результат – турбіна горить, фільтри забиті, мотор задихається. Видання Jalopnik називає п’ять поширених помилок, які вбивають дизельні мотори.

1. Пропуск заміни оливи

Дизель працює під великим тиском і нагрівається сильніше за бензиновий. Олива тут чорніє швидше, утворює нагар і забиває канали. Механік радить не тягнути довше ніж 8–10 тисяч кілометрів, навіть якщо виробник пише інакше. Брудна олива – головна причина перегрівів і зносу турбіни.

2. Погане пальне

Економія на заправці обходиться дорого. У старому дизелі бактерії ростуть прямо в баку. Вони утворюють слиз, який закупорює фільтри. «Ми бачили паливну систему, схожу на болото», – каже майстер СТО з Дніпра Олексій Карпов. Він радить заправлятися лише на перевірених АЗС і міняти водовіддільник раз на рік.

3. Їзда з майже порожнім баком

На дні паливного бака накопичується бруд і вода. Якщо рівень падає, насос засмоктує все це в систему. Крім того, дизельне пальне охолоджує паливний насос. Коли його мало, насос перегрівається і швидко ламається.

4. Забиті фільтри, EGR і DPF

Сучасні дизелі мають складну систему очищення вихлопу. Коли клапан EGR або фільтр DPF покриваються сажею, мотор починає задихатись. Ігнорувати це не можна: новий DPF на Ford F-350 коштує понад 83 тисячі гривень. Раз на рік варто робити профілактичну очистку.

5. Неправильний прогрів і різкий старт

Після запуску треба дочекатись, поки згасне індикатор свічок розжарювання. Взимку – дати мотору попрацювати кілька хвилин. Холодний дизель не змащується як слід, і поршні отримують мікропошкодження. Так само після довгої дороги потрібно дати турбіні охолонути – хвилину роботи на холостих рятує її життя.

Поради від механіків

  • Міняйте оливу і всі фільтри частіше, ніж радить книжка.
  • Не тримайте бак майже порожнім.
  • Раз на рік очищуйте EGR і DPF.
  • Не стартуйте одразу після запуску, особливо взимку.
  • Не заправляйтесь «де дешевше».

Український контекст

В Україні дизельні авто залишаються популярними серед фермерів і водіїв пікапів. За даними «Української правди», у 2024 році понад 26 % нових легковиків мали дизельний двигун. Експерти нагадують: в умовах нашої зими та якості пального саме регулярне техобслуговування продовжує життя дизеля.

Recent Posts

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025

Як вигідно продати авто: через ці помилки власники втрачають десятки тисяч

Продати старий автомобіль вигідно – не така проста справа, як здається. Більшість водіїв втрачають частину…

04.12.2025

Як зробити зимову омивайку вдома і не витратити зайвого: простий рецепт

Узимку лобове скло забруднюється за лічені хвилини. Сіль, пил і реагенти створюють на ньому плівку,…

04.12.2025