З нового року імпорт електрокарів в Україну стане дорожчим. Тимчасова пільга на ПДВ завершується 31 грудня 2025 року, і вже з 1 січня 2026-го держава знову нараховуватиме 20 % податку. Мито залишиться нульовим, акциз – символічним.
Як пояснили аналітики Інституту досліджень авторинку, фактично повертається лише один податок – ПДВ. Мито для електромобілів постійно нульове, акциз мінімальний – 1 євро за кожен кВт·год батареї. Тому зміни не критичні, але відчутні.
Уявімо електрокар вартістю 20 000 євро з батареєю 60 кВт·год. Акциз складе 60 євро. Після повернення ПДВ доведеться заплатити ще близько 4 012 євро. Загалом розмитнення у 2026 році потягне приблизно на 20 % від ціни авто – близько 4 072 євро, або 199 528 грн за нинішнім курсом. Це все одно менше, ніж податки для бензинових і дизельних машин.
Експерт з імпорту електромобілів Андрій Шевченко каже, що багато покупців уже намагаються «встигнути» до кінця року.
«У грудні рекордні черги на розмитнення. Люди розуміють, що з січня буде дорожче. Та все одно електрокари лишаються вигіднішими для ввезення, ніж звичайні авто», – пояснив він.
За оцінками ринку, після 1 січня імпорт електрокарів може впасти на 20–40 %, але лише на кілька місяців. У другій половині 2026 року ситуація стабілізується. Причина проста: попит на економне пересування не зникне.
Економістка Олена Коваль додає, що навіть після повернення ПДВ держава залишає стимули – нульове мито, нульовий збір до Пенсійного фонду, мінімальний акциз.
«Фактично Україна все одно має одну з найм’якіших систем оподаткування електромобілів у Європі», – сказала вона.
Кабмін уже підтвердив, що продовжувати нульову ставку ПДВ не планує. Водночас у Податковому кодексі залишається чинною норма про 0 % мита та 1 євро акцизу за кВт·год батареї. Це частково компенсує втрати для покупців і стимулює розвиток ринку.
Повернення ПДВ збільшить витрати, але не змінить головного – електрокари й надалі будуть найдешевшими у ввезенні та найекономнішими в експлуатації.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…