Статті

Як скандинави запускають авто при –30°C без прогріву і не ламають двигун

Мороз у мінус тридцять не заважає шведам і фінам сідати в авто й рушати відразу. У цих країнах давно відмовилися від звички прогрівати двигун на холостому ходу. І не через байдужість до техніки, а через екологічні норми й продуманий підхід, пише Ampercar.

У Фінляндії, наприклад, закон обмежує роботу двигуна на місці лише кількома хвилинами. Коли температура падає нижче –15°C, водіям дають трохи більше часу, але не більше чотирьох хвилин. Далі – штраф. Тож замість чекати, поки мотор сам нагріється, місцеві жителі користуються електропідігрівачами.

«У кожному дворі стоять стійки з розетками. Під’єднуєш шнур, і за пів години рідина в системі вже тепла», – розповів механік із Турку Матіас Лайне.

Такі нагрівачі підключаються до звичайної мережі 220 В і коштують набагато дешевше за автономні системи типу Webasto. Вони розігрівають антифриз до +20°C ще до запуску двигуна. Завдяки цьому мотор одразу працює стабільно, а водій не мучиться з холодом у салоні.

Українські автолюбителі, навпаки, часто запускають двигун і чекають кілька хвилин. За словами автомеханіка Олексія Гончара з Києва, це не завжди корисно:

«Холодний холостий хід шкодить каталізатору й витрачає більше пального. Рух допомагає мотору прогрітися рівномірно».

Поради для водіїв

  • Уникайте довгого холостого ходу – краще рушати через 30–60 секунд після старту.
  • Якщо є можливість, встановіть електричний підігрівач охолоджувальної рідини.
  • Використовуйте оливу, рекомендовану для низьких температур.
  • Не форсуйте двигун, поки він не вийшов на робочий режим.
  • Якщо авто стоїть надворі, закривайте решітку радіатора спеціальною накладкою.

Як із цим в Україні

В українських містах питання екології тільки починає входити у звичку. Закон не забороняє холостий хід, але місцева влада може встановлювати власні обмеження. Наприклад, у Львові ще кілька років тому обговорювали штрафи за роботу двигуна понад 5 хвилин біля житлових будинків.

Recent Posts

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025