Фото: Твоя МАШИНА
Мороз у мінус тридцять не заважає шведам і фінам сідати в авто й рушати відразу. У цих країнах давно відмовилися від звички прогрівати двигун на холостому ходу. І не через байдужість до техніки, а через екологічні норми й продуманий підхід, пише Ampercar.
У Фінляндії, наприклад, закон обмежує роботу двигуна на місці лише кількома хвилинами. Коли температура падає нижче –15°C, водіям дають трохи більше часу, але не більше чотирьох хвилин. Далі – штраф. Тож замість чекати, поки мотор сам нагріється, місцеві жителі користуються електропідігрівачами.
«У кожному дворі стоять стійки з розетками. Під’єднуєш шнур, і за пів години рідина в системі вже тепла», – розповів механік із Турку Матіас Лайне.
Такі нагрівачі підключаються до звичайної мережі 220 В і коштують набагато дешевше за автономні системи типу Webasto. Вони розігрівають антифриз до +20°C ще до запуску двигуна. Завдяки цьому мотор одразу працює стабільно, а водій не мучиться з холодом у салоні.
Українські автолюбителі, навпаки, часто запускають двигун і чекають кілька хвилин. За словами автомеханіка Олексія Гончара з Києва, це не завжди корисно:
«Холодний холостий хід шкодить каталізатору й витрачає більше пального. Рух допомагає мотору прогрітися рівномірно».
В українських містах питання екології тільки починає входити у звичку. Закон не забороняє холостий хід, але місцева влада може встановлювати власні обмеження. Наприклад, у Львові ще кілька років тому обговорювали штрафи за роботу двигуна понад 5 хвилин біля житлових будинків.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…