Статті

Коли авто перетнуло межу 10 років: що перевірити першочергово

Після десятирічної служби машина втрачає «свіжість». Навіть доглянуті авто з пробігом 200 000 км мають слабкі місця. Підвіска зазвичай перша нагадує про вік. Водій із Києва Сергій розповів: «На ямах почало стукати, а кермо дрібно тремтить». Так проявляється знос сайлентблоків і підрамників. Легка іржа ще не катастрофа, але глибока – сигнал для заміни.

Амортизатори живуть близько 100 000 км. Якщо машина вже подолала подвійний пробіг, вони точно втратили робочі властивості.

Автомеханік Олег Руденко пояснює:

«Зношені амортизатори не тримають дорогу, особливо взимку. Машину може повести навіть на невеликій швидкості».

Придивіться до приводів і ШРУСів. Хруст при поворотах або ривки при старті – класична ознака їхнього старіння. На СТО це перевіряють за кілька хвилин.

Двигун і коробка теж не вічні. Якщо на стиках видно сліди оливи – готуйтеся до заміни прокладок. Старе трансмісійне масло густіє й шкодить механізмам. Його варто освіжити, особливо якщо історію обслуговування авто ніхто не пам’ятає.

Після десятиліття слабне електрика. Стартер може крутити повільно, генератор – не давати стабільної напруги. У такому випадку допоможе вимірювання струму навантаження. Цю перевірку роблять у будь-якому сервісі за кілька хвилин.

Охолодження – ще одна зона ризику. Якщо антифриз не міняли 4–5 років, система забруднюється, радіатор «цвіте». Перегрів двигуна після цього – лише питання часу.

Кузов також старіє. Іржа на арках, порогах, дверях – звичне явище після 10 років. Найточніше це видно на підйомнику. При виявленні осередків варто одразу обробити метал антикором, інакше гниття швидко пошириться.

Український контекст

В Україні зараз активно обговорюють відновлення техогляду для легкових авто. Як повідомляє МВС України, уряд планує повернути обов’язковий контроль стану машин старших 10 років. Ініціатива має підвищити безпеку на дорогах і зменшити кількість аварій через технічні несправності.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025