Статті

Чотири зимові помилки водіїв, які нищать зчеплення та трансмісію авто

Нерідко українські водіїв бояться зими. І не дарма. Помилки за кермом в цей період року можуть мати захмарно вищу ціну, ніж в звичайний час. Сніг, ожеледь, погана видимість створюють значну небезпеку, до якої готові не всі. Та й для самого авто це неабиякий стрес. Не в останню чергу від екстремальних умов страждають зчеплення та трансмісія. «Твоя МАШИНА» звертає увагу чотири поширені зимові помилки водіїв, які руйнують ці елементи керування.

1. Прогрів лише на холостому ходу

Серед українських водіїв поширена думка, що для прогрівання автомобілю достатньо лише декілька хвилин дати попрацювати двигуну на холостих обертах. Але для трансмісії цього недостатньо.

Автомеханік Володимир Стогнієнко з майстерні в Дніпрі пояснює:

«Для трансмісійної рідини треба більше часу на прогрівання. Вона досягає робочої температури пізніше, ніж моторна олива. Швидкі прискорення на нерозігрітій трансмісії можуть закінчитись дуже дорогим ремонтом».

Фахівець радить проїхати після прогріву на місці перші кілька кілометрів в ощадливому режимі. Без різких гальмувань та прискорень на помірних обертах.

2. Агресивна їзда на слизькому покритті

Деякі автомбілісти люблять «притопити педальку» навіть на снігу чи ожеледиці. При цьому мало хто знає, що ривки та пробуксовування на місці створюють шалене навантаження на шестерні й муфти зчеплення. Страждає і коробка передач. Столичний автоінструктор Олег Прядко радить на слизькому покритті прискорюватись та гальмувати плавно без різких рухів та маневрів. Якщо дозволяють обставини, краще гальмувати двигуном, поступово понижуючі передачу.

3. Невірний вибір режиму передачі

Якщо у вас коробка «автомат», уникайте пробуксовування. Через те, що електроніка не розуміє, що відбувається довкола, обирається невірна передача і страждає весь механізм. У деяких випадках допомгають спеціальні режими Snow або Winter. Експерти рекомендують за їх відсутності переходити на ручне перемикання. Але це стосується лише випадків, коли у водія достатній досвід.

4. Тривала їзда на низьких обертах

Баагато хто з водіїв вважає, що такий режим дозволяє вберегти двигун від перевантажень та економити пальне. Але проблемою є не лише те, що це не правда, а і те, що малі оберти не дозволяють двигуну та трансмісії досягти робочої температури. Це призводить до того, що мастило густіє, а тертя збільшується. Відповідно, знос механізмів також стає більшим.

Recent Posts

Як підземний паркінг може зруйнувати ваше авто

У великих містах підземні паркінги користуються великою популярністю, оскільки здаються зручними та безпечними. В той…

28.12.2025

ТОП-5 економічних авто для міста: які моделі бережуть бюджет

Щоденна їзда по місту може обренутись для українського водія значними витратами на заправку. Особливо, коли…

28.12.2025

Ніколи не робіть цього на АЗС: ТОП-5 небезпечних помилок на заправці

Для досвідчених автомобілістів поїздка на АЗС є буденною справою. Однак багато хто з них все…

28.12.2025

ТОП-5 «вічних» двигунів, що спокійно пройдуть більше 300 000 км без капремонту

Досвідчені автомобілісти знають, що головне в машині – це двигун. Якщо він ненадійний і часто…

27.12.2025

Не через ціну: чому взимку водії переходять з А95 на А92

З приходом холодів деякі досвідчені українські водії почали використовувати бензин марки А92 замість звичного А95.…

27.12.2025

Власників Nissan попередили про хакерську атаку: вкрадено десятки тисяч даних

Офіційний партнер японського автовиробника Nissan, компанія Red Hat, зазнав масштабної хакерської атаки. Як повідомляє Carscoops,…

27.12.2025