Фото: Твоя МАШИНА
Багато водіїв думають, що заміна лише двох шин на повнопривідному авто – це розумна економія. Але такий «хитрий» крок часто закінчується дорогим ремонтом, попереджає Motor.es.
Механік із Києва Ігор Литовченко пояснює:
«Різниця навіть у кілька міліметрів по висоті протектора означає, що одна пара коліс крутиться швидше за іншу. І система 4×4 це сприймає як постійне ковзання».
Коли одне колесо має більший діаметр, комп’ютер та диференціали намагаються вирівняти оберти. Вони працюють без перепочинку, гріються і зношуються. Через кілька місяців такого навантаження вийде з ладу муфта або роздавальна коробка – а це мінімум 60 тисяч гривень ремонту.
У задньо- чи передньопривідних машинах усе простіше: крутиться лише один міст, тому можна міняти шини попарно. А в повнопривідних будь-яка різниця у діаметрі «ламає математику» системи.
Виробники підтверджують цю логіку цифрами. Subaru допускає різницю не більше 1,5 мм по висоті протектора, Audi – до 3 мм. Porsche та Nissan радять не перевищувати 30 % різниці зносу між шинами на одному осі.
Є навіть «лайфхак» із США – «гоління шин», тобто зрізання шару гуми на новій шині, щоб зрівняти її з іншими. У нас цей сервіс рідкість, але деякі майстерні вже пропонують його для власників кросоверів і AWD-моделей.
Автомеханік Литовченко додає:
«Краще заплатити трохи більше за комплект, ніж потім міняти трансмісію. А ще перевіряйте тиск у шинах – навіть різниця у 0,3 бара теж створює навантаження».
Toyota готує до виробництва новий позашляховик Land Cruiser FJ 2026 року – доступніший, ніж навіть…
Євросоюз готує гучну зміну курсу, пише Motor.es. Попри попередні плани повної заборони продажу авто з…
Зима не прощає лінощів. Сіль, реагенти й волога швидко руйнують метал, а водії часто помічають…
Коли мова про купівлю авто з пробігом, питання ГРМ часто лишається поза увагою. Дарма. Саме…
Міський рух стає щільним, і люди частіше дивляться на малі авто. Це видно щодня, коли…
Кросовери зараз на піку популярності, але універсали не здають позицій. Вони пропонують те, чого часто…