Якісні дороги в Україні – чому це погано?

Інформаційні стрічки переповнені новинами про чергові ДТП. Україна – на шостому місці в Європі за смертністю в ДТП, передає Сьогодні.

“Ми всі прекрасно розуміємо, що у нас немає доріг хороших, у нас немає хорошої дорожньої інфраструктури”, – говорить Богдан Глядик, юрист.

Нещодавно Нацполіція оприлюднила список так званих “доріг смерті”. Серед них в так званому “топі”: “М – 06 Київ – Чоп”, “М – 05 Київ – Одеса” і “М – 03 Київ – Харків – Довжанський”.

Але ось що цікаво. Всі вони – якісні дороги.

“Київ – Чоп” хоч і не нова, але одна з кращих трас в Україні. Ремонтували її ще до Євро – 2012. Але є одне але. Цю дорогу в народі охрестили “трасою смерті”. Саме тут, за статистикою, відбувається найбільша кількість смертельних ДТП. І всьому виною саме гарна якість цієї дороги. А значить – і стабільні перевищення швидкості.

Виходить, ремонтувати дороги не потрібно? Більше ям – менше аварій?

“Статистика показує, чим якісніше дорога, тим більший ризик потрапити в ДТП, так як швидкості збільшуються, відповідно час реакції зменшується”, – говорить експерт.

А хто ж це повинен контролювати? І як? У поліції протягом 5-ти років говорять про камерах відеофіксації і “листи щастя” порушників.

“Камер немає. Дійсно, поліція 5 років нам обіцяла, що камери з’являться. Автоматична фіксація швидкості з’явиться”, – говорить Олександр Кава, екс-заступник міністра інфраструктури.

“А потім і залучення винних осіб, і не за тими штрафів, які є сьогодні, а по штрафам, які повинні бути принаймні в 10 разів більше”, – продовжує Іван Ліберман, адвокат.

А поки всі бажаючі “літають” і не бояться, боятися доводиться іншим.

Володимир Котляр, потерпілий в ДТП, розповідає свою історію на зупинці, де сталася аварія, ледь не забрала його життя.

“Водій пролітав на два світлофора на Харківській площі, він на червоний пролетів, а на другому його вже зачепила машина, яка рухалася на зелене світло”, – ділиться чоловік.

Ситуація для нашої країни є типовою. Мажор. На елітної машині. На шаленій швидкості влітає в зупинку громадського транспорту. Люди, каже Володимир, розлетілися, як кеглі.

“Я прокинувся через 10 днів. Я був в комі, я в комі провів 10 днів”, – продовжує чоловік.

Статистика шокує: тільки за останній рік відбулося 15 000 ДТП. Загиблих більше, ніж на фронті.

Знову ж траса Київ – Чоп. Виїзд зі столиці. Журналісти приїхали, щоб зняти божевільний трафік і … дві аварії сталися на перехресті буквально протягом години. Уявляєте собі темпи? І такі ДТП тут не в новинку. Узбіччя просто всіяна уламками автомобілів.

“Я стояв на світлофорі. А панночка повертала. Чого вона сюди повертала – незрозуміло”, – розповідає Володимир Савченко, постраждалий в ДТП.

Дівчина виїхала на зустрічну смугу. Чому – сама не розуміє. Тільки дивом обійшлося без жертв. Хоча, з огляду на поведінку інших водіїв, смертей тут не уникнути.

Чому тут відбувається така кількість ДТП? Причина досить очевидна. Світлофор водіям перекриває надземний перехід і величезний рекламний банер на ньому. А ще освітлення не дозволяє розгледіти ні пішохідного переходу, ні самих пішоходів. І відбійники, від яких автомобіль або відскакує і летить, розбиваючи все на шляху, або навпаки – проходить його без затримки.

“Якщо подивитися на ті відбійники, які є у нас, і які є в Європі, це абсолютно різні відбійники. Тобто, якщо у нас дуже багато ДТП особливо на таких великих трасах, коли автомобіль просто через відбійник виїжджає на зустрічну смугу, то при правильної інфраструктурі, відбійник не дозволить автомобілю виїхати на зустрічну смугу. Він його зупинить. тобто, істотно поглине весь цей удар і автомобіль зупиниться “, – говорить експерт.

Як з усім цим бути? Звучить абсурдно, але для необтяжених культурою водіння українців дійсно безпечним є бездоріжжя. Або ж траси на кшталт знаменитої “Миколаїв – Кропивницький”.

Зараз її почали ремонтувати, але ось раніше ями там були, м’яко кажучи, просто по коліно.

“На таких дорогах ДТП з тяжкими наслідками не відбуваються. Оскільки водії рухаються з невисокою швидкістю. Відповідно, якщо ДТП на невисокій швидкості і відбуваються, то це, як правило, пошкодження тільки автомобіля. А люди при цьому не страждають”, пояснює Олександр Кава, екс-заступник міністра інфраструктури.

Тим часом, якщо ви все-таки постраждали в аварії, то викликати бригаду швидкої буває просто неможливо через банальну відсутність мереж.

“Ми говоримо про те, що у нас не на всіх дорогах є мобільний зв’язок сьогодні. Навіть на великих трасах. І можливість викликати службу – це питання. Телефони ніде не стоять”, – відзначає експерт.

Отже, чинників, які можуть будь-яку дорогу перетворити в “дорогу смерті” – чимало. Але головний, як сказали експерти – це люди. І не тільки водії.

Recent Posts

Tesla запустила перші роботаксі, але без водіїв поки не вийшло

У Сан-Франциско стартувало закрите тестування нових роботаксі Tesla, повідомляє Wired. Але попри амбіції компанії, повністю…

28.07.2025

Skoda готується презентувати заряджену версію Epiq: фото

Skoda готує заряджену версію нового електричного кросовера Epiq – і, схоже, вона не буде нудною.…

28.07.2025

Новий Renault Clio представлять у вересні: фото

Renault готує до прем'єри шосте покоління Clio – офіційний дебют заплановано на вересневий автосалон у…

28.07.2025

Молоді водії ризикують більше: чому їхні авто стають легкою мішенню для викрадачів

У Великій Британії щороку зникають десятки тисяч автомобілів. Як пише Express з  посиланням на нове…

28.07.2025

Чому не можна заводити авто з автоматом «з штовхача»: пояснення майстра

Ідея завести машину поштовхом знайома багатьом водіям, які ще пам’ятають старенькі радянські машини з механікою.…

28.07.2025

Брудніша за обідок унітазу: в кишенях водіїв знайшли «мікробну бомбу»

Більшість водіїв не замислюється, як часто бере до рук ключі від авто. Щодня, по кілька…

28.07.2025