Categories: Статті

Названі найпоширеніші проблеми турбодвигунів

Чи треба боятися двигунів з турбонаддуванням? Давайте з’ясуємо причини їх ненадійності.

Потужна хвиля даунсайзингу (скорочення робочого об’єму моторів і зменшення їх габаритів при підвищенні продуктивності, часто за допомогою турбонаддування) піднялася років п’ятнадцять тому. До цього потужність під 100 к.с. на 1 літр робочого об’єму зустрічалася лише у спортивних машин. Сьогодні це звичайний показник для відносно простих і масових моделей.

Мотористи під тиском екологічних нормативів вимушено обрали невигідний з точки зору надійності шлях – поєднання збільшення тиску в циліндрах (зростання температур і механічних навантажень) з полегшенням шатунно-поршневої групи (зменшення розмірів і маси елементів заради зниження інерційних навантажень). Скоротився розрахунковий запас міцності багатьох навантажених деталей – за деякими оцінками, приблизно на 40%. Це супроводжувалося загальним ускладненням конструкції з тією ж метою оптимізації процесу згоряння палива і мінімізації шкідливих викидів. Наприклад, беемве-пежо-сітроєновський Prince, який дебютував на Mini, поєднав у собі кілька передових рішень – турбіну Twin-Scroll, систему зміни фаз газорозподілу, безпосереднє уприскування, систему охолодження з розумним насосом і керованим термостатом.

Проблеми у багатьох турбодвигунів різних фірм виявилися якщо не ідентичними, то схожими. Неефективні системи змащування і, як наслідок, схильність до масляного голодування, нерідко одночасно з «масложором» (до літра на тисячу кілометрів). Високі термонавантаження (що призводить до прискореної деградації гумових і пластикових деталей) і чутливість до якості палива і октанового числа (деяким двигунів навіть АІ-95 протипоказаний). Укупі з недбалим ставленням до обслуговування мотора сумарним проявом ставали нагар на форсунках і клапанах, відкладення в циліндрах і масляних каналах. Результат забруднень – від течі «всього і всюди» до деформації клапанів, прогоряння поршнів, задирів циліндрів і розподільчих валів.

Іноді все це посилювалося низьким ресурсом ланцюгового приводу ГРМ: ланцюг розтягувався набагато раніше очікуваного терміну – саме на турбоверсіях, а на «атмосферниках» точно такий же вузол працював нормально. Такий ланцюг міг перескочити на кілька зубів, що призводило до зустрічі поршнів з клапанами.

Турбодизелі етап даунсайзингу пережили більш благополучно, ніж бензинові побратими. Ті ж проблели у них виявлялися в меншій мірі. Правда, додавалися індивідуальні проблеми в паливній системі: некоректна робота засмічених форсунок приводила до різноманітних феєричним фіналів.

Recent Posts

Водіння в дощ: водіям розкрили секрети безпечної їзди

Водіння в дощову погоду несе з собою низку ризиків і загроз для водія. Щоб не…

05.05.2024

Водіям назвали 6 ефективних способів скоротити витрату палива в автомобілі

Кожен водій прагне скоротити витрати на паливо і зробити свою автомобільну подорож більш ефективною. У…

05.05.2024

Водіям розкрили лайфхак із ключами автомобіля, який рятує від спеки влітку

Багато водіїв навіть не підозрюють, що ключі їхніх автомобілів, крім основних, мають і додаткові функції.…

05.05.2024

Гроші на вітер: на якій швидкості не можна відчиняти вікна в автомобілі, щоб не витрачати даремно паливо

Існує безліч рекомендацій для водіїв щодо економії пального в автомобілі, проте мало хто знає, що…

05.05.2024

Чому під час купівлі вживаного автомобіля потрібно уникати машини на “механіці”

Багато автолюбителів відчувають ностальгію за часами, коли автомобілі з механічною коробкою передач були нормою, але…

05.05.2024

5 автомобільних брендів із найвідданішими шанувальниками

Купівля автомобіля - це не тільки придбання транспортного засобу, а й створення зв'язку з брендом.…

05.05.2024