КрАЗ-ЧР-3130 – чотиривісна вантажівка для найсуворіших умов

КрАЗ-ЧР-3130 був розроблений одночасно з іншим автомобілем – КрАЗ-ЧР-3120. Він отримав традиційну чотиривісну конструкцію і був з технічної точки зору ходовим макетом, призначеним для відробітку конструкторських і інженерних рішень. У «металі” така вантажівка була випущена в 1982 році, пише Автотема.

Машина була широко уніфікована з серійним автомобілем КрАЗ-260, при цьому другий її міст був керованим, прохідного типу. Він був призначений для передачі крутного моменту від роздавальної коробки на передній міст керованого типу. Мости мали індивідуальну ресорну підвіску, оснащену також амортизаторами.

Рама цього автомобіля була зварена з серійного швелера, який був посилений на нижній і верхнім полиці лонжерона.
Як і базовий прототип, машина комплектувалася мультипаливним дизелем ЯМЗ-8421, який встановлювався ззаду кабіни, при цьому в кабіну мотор все-таки частково заходив. Кабіна автомобіля мала не відкидну конструкцію, і проводити з ним які-небудь маніпуляції можна було тільки з кабіни, демонтувавши при цьому люк.
Вантажна платформа була тут подовженою тентованою і її запозичили у КрАЗ-260.
КрАЗ-ЧР-3130 разом з КрАЗ-ЧР-320 в 1982 році були представлені військовим на презентацію. Армійське керівництво проект схвалило і вирішило, що «відкриття”, а саме так він називався, повинен був присвячений розробці універсальної вантажівки з колісною формулою 6х6, при цьому мати капотне компонування. Ті ж вантажівки, які розроблялися за ним з використанням колісної формули 8х8, повинні були отримати відкидну кабіну, з розташованим під нею двигуном.

При цьому військові нове тахзавдання, в порівнянні з первинним, значно посилили. Так, наприклад, необхідно було передбачити в конструкції названих вантажівок можливість роботи в умовах високої запиленосі повітря протягом 12 годин. Використання гібридного акумулятора для автомобіля не було передбачене.
Пізніше на базі конструкції КрАЗ-ЧР-3130 був створений КрАЗ-6316.
Крім того, в Нижньому Новгороді в ЦНІІ «Буревісник” в 80-х роках минулого століття шасі КрАЗ-ЧР-3130 було використано для створення дослідного зразка самохідної артустановки 2С27 «Мста-К”.
Армійське керівництво вважало, що ця установка використовуватиметься для пересування по дорогах рокад з метою негайного відкриття вогню по супротивникові.
На жаль, незважаючи на досить хороші технічні характеристики і високу прохідність, ця вантажівка в серію не пішла, так і залишившись ходовим макетом.

Recent Posts

Шість вживаних кросоверів класу люкс, які вигідніше купувати, ніж новий седан

Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…

23.11.2024

Ісландці розкрили свій секрет боротьби з обмерзанням лобового скла в автомобілі

Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…

23.11.2024

Надійні німецькі спорткари: ТОП-10 уживаних моделей для купівлі

Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…

23.11.2024

Порушує кожен другий: кому з українських водіїв загрожує штраф у 500 гривень

Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…

23.11.2024

Що водієві категорично не можна робити під час дощу або снігу

Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…

23.11.2024

Безпричинна зупинка автомобіля поліцією: юристи пояснили, як діяти

Як відомо, поліція в Україні має право зупиняти транспортні засоби, але винятково за наявності певних…

23.11.2024