Categories: Статті

Чому в автомобілі можуть несподівано потекти шланги системи охолодження

Спекотні літні місяці і тривалі простої в заторах частенько призводять до великої кількості «закипілих» автомобілів, у яких розірвало шланги системи охолодження. Про причини поломки і способи уникнення цієї недуги, читайте у статті.

Як відомо, що радіатори треба мити, охолоджуючу рідину регулярно замінювати і доливати лише ту, що прописана в документації до автомобіля. Якби там не було, машини «киплять», шланги розтріскуються, водії клянуть майстрів і виробників «на чому світ стоїть». Давайте з’ясуємо причини цих нещасть.

Почнемо з найпростішого – з діагностики. Гумові шланги системи охолодження іноді зношуються. Але в одну мить вони не лопаються: спочатку з’являються дрібні тріщини і заломи, а потім вже утворюються прориви. Система «попереджає» про необхідність заміни заздалегідь, але можливо це лише в одному випадку: було встановлено вперше якісні деталі, а саму роботу виконували професіонали.

Причиною розриву шланга може стати пробка розширювального бачка, а точніше непрацюючий клапан. В системі створюється розрядження, трубки стискаються, деформуються і в кінцевому підсумку лопаються. Відразу це не відбувається, автомобіль завжди дає водієві час «зреагувати». Пробка розширювального бачка коштує дешево, заміна не вимагає навичок і часу – треба тільки дати мотору охолонути.

Досвідчені майстри ніколи не надягають трубки «на суху» – додають трохи мастила, щоб шланг легше натягнувся на штуцер. Ще краще – розігріти трубку. Варто пам’ятати, що далеко не всі патрубки вимагають затяжки хомутом, а якщо необхідність і є, то зробити це потрібно акуратно, без зайвих зусиль і в строго зазначеному місці.

При належному обслуговуванні, правильному виборі витратних матеріалів та регулярному щотижневому контролі система охолодження автомобіля здатна без втручань пропрацювати і 200 тисяч кілометрів. Але залежить її довголіття не стільки від виробника, скільки від користувача. Тому економія тут, як і в будь-якому іншому аспекті обслуговування автомобіля, недоречна. Скупий платить двічі.

Recent Posts

Aston Martin активно тестує свій новий флагман: фото

Британський автовиробник Aston Martin готується презентувати свою нову флагманську модель Lagonda. Як пише Motor.es, прототип…

15.12.2025

Стукає кермо: механік розповів про поширену проблему старих Chevrolet

Власники автомобілів концерну General Motors, що були вироблені на початку 2000-х, інколи можуть помічати, що…

15.12.2025

Citroën презентував електричний дім на колесах: із надувним ліжком і проектором

Французький автовиробник Citroën офіційно представив концептуальну модель електромобіля ELO, що являє собою компактний дім на…

15.12.2025

П’ять недорогих аксесуарів, що зроблять поїздку в авто зручнішою

Якщо ви багато часу проводите за кермом, то періодично відчуваєте втому від поїздок. Подобний спосіб…

15.12.2025

Електрокари в кризі: дослідження показало стрімке зростання попиту на ДВЗ

Продажі електричних автомобілів знаходяться в значній кризі, повідомляє Carscoops. Дослідження компанії EY продемонструвало стрімке зростання…

15.12.2025

Як швидко прогріти двигун взимку без шкоди для авто: пояснення механіка

Прогрівання двигуна взимку може бути дратівливим заняттям, особливо, коли час підганяє. Але мало хто знає,…

15.12.2025