Categories: Статті

Чому в автомобілі можуть несподівано потекти шланги системи охолодження

Спекотні літні місяці і тривалі простої в заторах частенько призводять до великої кількості «закипілих» автомобілів, у яких розірвало шланги системи охолодження. Про причини поломки і способи уникнення цієї недуги, читайте у статті.

Як відомо, що радіатори треба мити, охолоджуючу рідину регулярно замінювати і доливати лише ту, що прописана в документації до автомобіля. Якби там не було, машини «киплять», шланги розтріскуються, водії клянуть майстрів і виробників «на чому світ стоїть». Давайте з’ясуємо причини цих нещасть.

Почнемо з найпростішого – з діагностики. Гумові шланги системи охолодження іноді зношуються. Але в одну мить вони не лопаються: спочатку з’являються дрібні тріщини і заломи, а потім вже утворюються прориви. Система «попереджає» про необхідність заміни заздалегідь, але можливо це лише в одному випадку: було встановлено вперше якісні деталі, а саму роботу виконували професіонали.

Причиною розриву шланга може стати пробка розширювального бачка, а точніше непрацюючий клапан. В системі створюється розрядження, трубки стискаються, деформуються і в кінцевому підсумку лопаються. Відразу це не відбувається, автомобіль завжди дає водієві час «зреагувати». Пробка розширювального бачка коштує дешево, заміна не вимагає навичок і часу – треба тільки дати мотору охолонути.

Досвідчені майстри ніколи не надягають трубки «на суху» – додають трохи мастила, щоб шланг легше натягнувся на штуцер. Ще краще – розігріти трубку. Варто пам’ятати, що далеко не всі патрубки вимагають затяжки хомутом, а якщо необхідність і є, то зробити це потрібно акуратно, без зайвих зусиль і в строго зазначеному місці.

При належному обслуговуванні, правильному виборі витратних матеріалів та регулярному щотижневому контролі система охолодження автомобіля здатна без втручань пропрацювати і 200 тисяч кілометрів. Але залежить її довголіття не стільки від виробника, скільки від користувача. Тому економія тут, як і в будь-якому іншому аспекті обслуговування автомобіля, недоречна. Скупий платить двічі.

Recent Posts

Як врятувати кузов від солі й морозу: зимовий догляд, про який забувають навіть досвідчені водії

Зима не прощає лінощів. Сіль, реагенти й волога швидко руйнують метал, а водії часто помічають…

06.12.2025

Пасок чи ланцюг ГРМ: що вибрати, щоб мотор не помер раніше часу

Коли мова про купівлю авто з пробігом, питання ГРМ часто лишається поза увагою. Дарма. Саме…

06.12.2025

ТОП-6 хетчбеків, що відмінно підходять для міста: кращі бюджетні варіанти

Міський рух стає щільним, і люди частіше дивляться на малі авто. Це видно щодня, коли…

06.12.2025

ТОП-10 кращих вживаних універсалів: практичні, місткі й доступні

Кросовери зараз на піку популярності, але універсали не здають позицій. Вони пропонують те, чого часто…

06.12.2025

Шість автобрендів, які зберегли якість, не завищуючи ціну

На тлі постійного подорожчання автомобілів знайти модель, що поєднує якість і розумну ціну, стає дедалі…

06.12.2025

ТОП-10 економічних гібридів: вони рідко просяться на АЗС

Гібридні авто давно перестали бути екзотикою для українських доріг. Попит зростає не лише через екологічність,…

06.12.2025