ЗАЗ-1102 «Таврія». Перспектива українського автопрому

Україна забезпечувала СРСР автомобілями ЗАЗ — простими, надійними машинами з низкою цікавих рішень. У 80-і в радянському автомобілебудуванні став активно впроваджуватися передній привід і кузов типу «хетчбек». Після ВАЗ-2108/09, Москвич-2141 в гонку вступив і завод «Комунар» з автомобілем ЗАЗ-1102 «Таврія», передає Автотема.

Розробка нового, сучасного передньопривідного автомобіля на ЗАЗ почалася ще в кінці 60-х, коли в усьому вітчизняному автомобілебудуванні сформувався напрям на впровадження переднього приводу. Проект отримав назву «Перспектива» і повинен був замінити вже застарілі моделі ЗАЗ-966. Велосипед винаходити не стали, як основу взяли вже існуючі проекти НАМИ.

На початку 70-х років були готові кілька експерементальних моделей, у тому числі моделей з кузовом хетчбек і седан, але офіційне урядове завдання на проектування передньопривідного автомобіля надійшло тільки в 1978 році.

Швидко була виготовлена невелика партія експериментальних автомобілів. В якості основного зразка був обраний автомобіль Ford Fiesta, який в цей час особливо активно рекламувався в Європі і був дуже популярним.

ЗАЗ-1102 «Таврия»Цікавий той факт, що коли в руки радянських конструкторів потрапив Ford Fiesta, вони були відверто розчаровані. В автомобілі було допущено безліч конструкторських невірних рішень, наприклад, неузгодженість коливань підвісок. Перед конструкторами стояло завдання створити передньопривідний автомобіль, який би за всіма характеристиками перевершував європейську Fiesta. У процесі проектування, конкуренти регулярно змінювалися, але через обмеженість фінансування, ЗАЗ-1102 пішов у серію лише в 1988 році.

Цікавий той факт, що для просування нового автомобіля був знятий рекламний ролик, який отримав «Бронзового лева» на Каннському кінофестивалі в номінації «Реклама».

Автомобіль ЗАЗ-1102 був основним українським автомобілем, який у різних модифікаціях випускався до січня 2011 року. Всього було випущено більше 40 різних модифікацій для найширшого спектра виконуваних завдань. Останній автомобіль ЗАЗ-1103 «Славута» зійшов з конвеєра 14 січня 2011, а вже наступного дня почався демонтаж обладнання. Так закінчилося виробництво останнього, чисто українського автомобіля.

Recent Posts

Ніколи не робіть цього на АЗС: ТОП-5 небезпечних помилок на заправці

Для досвідчених автомобілістів поїздка на АЗС є буденною справою. Однак багато хто з них все…

28.12.2025

ТОП-5 «вічних» двигунів, що спокійно пройдуть більше 300 000 км без капремонту

Досвідчені автомобілісти знають, що головне в машині – це двигун. Якщо він ненадійний і часто…

27.12.2025

Не через ціну: чому взимку водії переходять з А95 на А92

З приходом холодів деякі досвідчені українські водії почали використовувати бензин марки А92 замість звичного А95.…

27.12.2025

Власників Nissan попередили про хакерську атаку: вкрадено десятки тисяч даних

Офіційний партнер японського автовиробника Nissan, компанія Red Hat, зазнав масштабної хакерської атаки. Як повідомляє Carscoops,…

27.12.2025

Renault анонсував оновлений кросовер Duster: фото

Французький бренд Renault анонсував вихід оновленої версії популярного кросовера Duster. Як пише Carscoops, модель, яка…

27.12.2025

У США виставили на аукціон 40-річні «Жигулі» з промовистим номером: фото

Американський аукціон Bring a Trailer опублікував дані про новий цікавий лот, яким виявився Lada 2106…

27.12.2025