Categories: Статті

Названі причини, чому небезпечно їздити взимку на «нейтралці»

Автомобільні експерти видання розповіли про те, чому небезпечно їздити взимку на нейтральній передачі заради економії палива, інформує Твоя МАШИНА.

Перш за все фахівці нагадали, що в нейтральному положенні важеля трансмісії крутний момент не передається від двигуна колесам. Якщо ж натиснути на «газ» на заведеному автомобілі з нейтральною передачею, то машина не рушить з місця. Найчастіше «нейтралка» використовується на стоянці одночасно з «ручником», а також при буксуванні машини. Однак багато водіїв практикують їзду на «нейтралці», рухаючись накатом зі спусків і підкочуючись до світлофорів, заради економії пального.

Такий метод економії може підвищити навантаження на гальмівну систему. Особливо сильно це стає помітно під час затяжних спусків, адже гальмівні механізми при їзді на «нейтралці» перегріваються, а ресурс колодок і гальмівних дисків, відчутно знижується. В результаті перегріву ефективність гальм знижується.

Небезпечно ще й те, що якщо різко натиснути на педаль гальма, то автомобіль, що їде накатом, може занести, а водій не матиме можливості контролювати машину за допомогою тяги. На включення передачі буде потрібно якийсь час, а діяти при втраті контролю над машиною необхідно моментально. На сучасних машинах від цього може допомогти антипробуксовочна система і система стабілізації, проте краще не ризикувати.

При проходженні повороту на «нейтралці» керованість машини відчутно погіршується. Вся справа у втраті тягової сили, що допомагає заправити машину на віраж. Перекладаючи важіль КПП в нейтральне положення або навіть просто перемикаючись з однієї передачі на іншу при проходженні повороту, водій ризикує втратити керування.

На старих автомобілях, особливо карбюраторних, при переході на «нейтралку» може відключитися двигун. Такі агрегати можуть стихнути при переході на холості оберти. А якщо відключення мотора буде поєднуватися з однією з вищеописаних ситуацій, то ситуація стає вкрай небезпечною.

На сучасних машинах при переході на нейтральну передачу відключається ряд деяких елементів трансмісії. Зокрема, активні диференціали працюють тільки при включеній передачі. Відповідно, драйверський потенціал буде в кращому випадку ослаблений. А в гіршому машину, якщо вона йшла на високій швидкості, може просто викинути з траси.

Варто відзначити, все перераховане вище в меншій мірі стосується самих передових моделей, де електроніка визначає переключення на нейтралку і адаптує системи підтримки курсової стійкості. Проте, варто пам’ятати про правила зимової їзди – не лишайте автомобіль тяги в віражах (не тільки не перемикайтеся на «найтралку», але і не кидайте «газ») і здійснюйте плавні уповільнення.

Читайте також: Перерахували способи знизити витрату палива в зимовий період

Recent Posts

Що буде, якщо залити в бак старий бензин

Часто українці водії зберігають пальне в каністрах «про запас», особливо зараз, коли багато хто використовує…

12.12.2025

McLaren готується представити свій перший кросовер: він коштуватиме як Ferrari

Виробник спортивних автомобілів McLaren готується дебютувати в сегменті SUV. Як повідомляє Motor1, британський бренд активно…

12.12.2025

ТОП-5 надійних недорогих кросоверів: вірні помічники «не за всі гроші світу»

Сьогоді кросовери на піку популярності, однак існує стереотип, що купівлю надійної і сучасної моделі не…

12.12.2025

Це не жарти: п’ять речей, які мороз знищує в машині за ніч

Якщо тепература на вулиці знижується нижче нуля, то припарковане на стоянці авто одразу ж перетворюється…

12.12.2025

Три звуки, після яких не можна їхати далі: коли гальмівні колодки просять заміни

Деякі водії нехтують регламентом заміни гальмівних колодок та чекають, доки ті не почнуть скреготіти. Тако…

12.12.2025

ТОП-5 електромобілів, що мають пристойний запас ходу в українських умовах

Однією за найбільших перешкод на шляху до активної електрифікації автомобільного транспорту як в Україні, так…

12.12.2025