Categories: Статті

Названі причини, чому небезпечно їздити взимку на «нейтралці»

Автомобільні експерти видання розповіли про те, чому небезпечно їздити взимку на нейтральній передачі заради економії палива, інформує Твоя МАШИНА.

Перш за все фахівці нагадали, що в нейтральному положенні важеля трансмісії крутний момент не передається від двигуна колесам. Якщо ж натиснути на «газ» на заведеному автомобілі з нейтральною передачею, то машина не рушить з місця. Найчастіше «нейтралка» використовується на стоянці одночасно з «ручником», а також при буксуванні машини. Однак багато водіїв практикують їзду на «нейтралці», рухаючись накатом зі спусків і підкочуючись до світлофорів, заради економії пального.

Такий метод економії може підвищити навантаження на гальмівну систему. Особливо сильно це стає помітно під час затяжних спусків, адже гальмівні механізми при їзді на «нейтралці» перегріваються, а ресурс колодок і гальмівних дисків, відчутно знижується. В результаті перегріву ефективність гальм знижується.

Небезпечно ще й те, що якщо різко натиснути на педаль гальма, то автомобіль, що їде накатом, може занести, а водій не матиме можливості контролювати машину за допомогою тяги. На включення передачі буде потрібно якийсь час, а діяти при втраті контролю над машиною необхідно моментально. На сучасних машинах від цього може допомогти антипробуксовочна система і система стабілізації, проте краще не ризикувати.

При проходженні повороту на «нейтралці» керованість машини відчутно погіршується. Вся справа у втраті тягової сили, що допомагає заправити машину на віраж. Перекладаючи важіль КПП в нейтральне положення або навіть просто перемикаючись з однієї передачі на іншу при проходженні повороту, водій ризикує втратити керування.

На старих автомобілях, особливо карбюраторних, при переході на «нейтралку» може відключитися двигун. Такі агрегати можуть стихнути при переході на холості оберти. А якщо відключення мотора буде поєднуватися з однією з вищеописаних ситуацій, то ситуація стає вкрай небезпечною.

На сучасних машинах при переході на нейтральну передачу відключається ряд деяких елементів трансмісії. Зокрема, активні диференціали працюють тільки при включеній передачі. Відповідно, драйверський потенціал буде в кращому випадку ослаблений. А в гіршому машину, якщо вона йшла на високій швидкості, може просто викинути з траси.

Варто відзначити, все перераховане вище в меншій мірі стосується самих передових моделей, де електроніка визначає переключення на нейтралку і адаптує системи підтримки курсової стійкості. Проте, варто пам’ятати про правила зимової їзди – не лишайте автомобіль тяги в віражах (не тільки не перемикайтеся на «найтралку», але і не кидайте «газ») і здійснюйте плавні уповільнення.

Читайте також: Перерахували способи знизити витрату палива в зимовий період

Recent Posts

Для чого досвідчені водії возять в машині пляшку соняшникової олії: три хитрі лайфхаки

Мало хто знає, та соняшникова олія є не лише заправкою для салату чи смаження продуктів,…

13.12.2025

ТОП-5 двигунів, що не пройдуть і 100 тисяч кілометрів

Під час підбору вживаного автомобіля основний акцент завжди робиться на стані та ресурсі двигуна. Якщо…

13.12.2025

ТОП-5 надійних кросоверів, що живуть довше за Toyota RAV4

Сьогодні Toyota RAV4 є найбільш популярним кросовером у світі. В Україні дана модель також користується…

12.12.2025

Код 78 в водійських правах: за нього в Україні можна отримати 3400 грн штрафу

Останнім часом в Україні все частіше почали з’являтись нові водійські посвідчення, в яких ставлять спеціальні…

12.12.2025

На якій колонці АЗС небезпечно заправлятись: можете вбити двигун

Більшість водіїв в Україні не зважає на те, на якій саме колонці вони заправляються на…

12.12.2025

ТОП-5 найкращих трирядних кросоверів 2025 року за версією J.D. Power

Недивлячись на зростання цін на автомобільному ринку явно не бракує пропозиції. Сьогодні вибір максимально широкий…

12.12.2025