Categories: Статті

Чому зупинили виробництво популярного та одного з найдоступніших для українців авто

Найбільший український виробник легковиків Запорізький автозавод більше не складатиме машини Lanos. Цю модель на ЗАЗі виробляли близько 20 років. Свого часу це була одна з найпопулярніших вітчизняних автівок на ринку, передає Експрес.

До кризового 2008 року запорізькі машинобудівники продавали 40 – 50 тисяч “ланосів” щороку. Але з часом обсяги продажу катастрофічно скоротилися. Скажімо, торік ЗАЗ реалізував лише 2738 одиниць цих автомобілів.

– Протягом січня – жовтня 2017 року ЗАЗ виготовив лише 825 автівок. Це мізер, – каже експерт авторинку Сергій Малик. – Виробляти невелику кількість автівок заводові економічно не вигідно. Підприємство такого типу має випускати з конвеєра щонайменше 50 – 100 тисяч автівок щороку, щоб триматися на плаву.

– Останнім часом стрімко зростає імпорт вживаних машин, нерозмитнених авто на “єврономерах”, тож ЗАЗ не витримав конкуренції, – вважає Олег Омельницький, аналітик компанії Auto-Consulting. – Лише завезення з-за кордону автомобілів за пільговими акцизами торік зросло в п’ять разів, якщо порівнювати з 2015 роком. За рік дії спецрежиму (з 1 серпня 2016-го по серпень 2017-го) імпортовано понад 50 тисяч автівок в рамках дії пільгових ставок. Офіційної статистики щодо того, наскільки зріс імпорт легкових автомобілів на “єврономерах”, власники яких не платять податків, немає. Але щороку їх завозять, за різними даними, не менше як 150 – 200 тисяч одиниць.

– Які ще причини зупинки виробництва “ланосів” можете назвати?

С. Малик: – На мою думку, Lanos просто катастрофічно застарів. Світові автовиробники давно пішли вперед, модернізували технології. Наприклад, система антиблокування коліс не входила до жодної комплектації наших “ланосів”, хоч її встановлюють нині на більшості європейських бюджетників.

О. Омельницький: – За новенький Lanos треба віддати до 10 тисяч доларів. А завезти машину з Європи коштує 2 – 4 тисячі. Очевидно, споживачі охочіше купують саме європейські автівки, бо ціна, як бачимо, різниться в декілька разів. Попиту на вітчизняні автівки практично немає. Тому й ЗАЗ зупинив виробництво.

Ще одна причина – ЗАЗ не має експорту. До 2014 року автомобілі українського виробництва найбільше купувала Росія. Тепер експорт туди із зрозумілих причин припинено, як і до інших країн Митного союзу. У нашого виробника не залишилося ринків, куди можна було б постачати автомобілі.

– Чи може ЗАЗ припинити випуск й іншої продукції?

О. Омельницький: – На базі автомобіля “Ланос” ЗАЗ розробив машину ЗАЗ Sens (Daewoo) з українським двигуном. Як мені відомо, його виробництво поки що не зупинено. Як і ЗАЗ Vida. Але ці моделі перебувають у тій же ситуації, що й “Ланос”, – попит на них невеликий. Тому з часом їх може чекати доля “Ланоса”.

 

Recent Posts

Механік розповів, як вбивають машини “неправильні” кришки розширювального бачка

Кришка розширювального бачка може здатися недосвідченим водіям другорядним елементом в автомобілі, проте її роль часто…

06.05.2024

Названо марки автомобілів, про купівлю яких ви не пошкодуєте

Автомобіль є дуже недешевою інвестицією, до якої завжди слід підходити відповідально. Нерідко трапляється так, що…

06.05.2024

Механіки назвали 3 причини, чому не варто заливати в автомобіль бензин марки А-92 замість А-95

Зростання цін на українських АЗС змушує автомобілістів шукати способи економії, серед яких вибір дешевшого палива.…

06.05.2024

Не кидайте їх у машині: 5 речей, які не можна залишати в салоні у спеку

Наближаються спекотні дні, а з ними - нові виклики для автомобілістів. Серед них проблеми зберігання…

06.05.2024

Професійна зустріч автомобільної спільноти в Києві 14-16 травня

14 -16 травня 2024 року в Києві у Міжнародному виставковому центрі пройде 31-а спеціалізована виставка…

06.05.2024

Як оскаржити штраф за порушення ПДР в Україні: покрокова інструкція

Автомобільні штрафи в Україні є звичайною справою, від якої ніхто, на жаль, не застрахований. Причому…

06.05.2024