ЗАЗ-1102 «Таврія». Перспектива українського автопрому

Україна забезпечувала СРСР автомобілями ЗАЗ — простими, надійними машинами з низкою цікавих рішень. У 80-і в радянському автомобілебудуванні став активно впроваджуватися передній привід і кузов типу «хетчбек». Після ВАЗ-2108/09, Москвич-2141 в гонку вступив і завод «Комунар» з автомобілем ЗАЗ-1102 «Таврія».

Розробка нового, сучасного передньопривідного автомобіля на ЗАЗ почалася ще в кінці 60-х, коли в усьому вітчизняному автомобілебудуванні сформувався напрям на впровадження переднього приводу. Проект отримав назву «Перспектива» і повинен був замінити вже застарілі моделі ЗАЗ-966. Велосипед винаходити не стали, як основу взяли вже існуючі проекти НАМИ.

На початку 70-х років були готові кілька експериментальних моделей, у тому числі моделей з кузовом хетчбек і седан, але офіційне урядове завдання на проектування передньопривідного автомобіля надійшло тільки в 1978 році.

Швидко була виготовлена невелика партія експериментальних автомобілів. В якості основного зразка був обраний автомобіль Ford Fiesta, який в цей час особливо активно рекламувався в Європі і був дуже популярним.

Цікавий той факт, що коли в руки радянських конструкторів потрапив Ford Fiesta, вони були відверто розчаровані. В автомобілі було допущено безліч конструкторських невірних рішень, наприклад, неузгодженість коливань підвісок. Перед конструкторами стояло завдання створити передньопривідний автомобіль, який би за всіма характеристиками перевершував європейську Fiesta. У процесі проектування, конкуренти регулярно змінювалися, але через обмеженість фінансування, ЗАЗ-1102 пішов у серію лише в 1988 році.

Цікавий той факт, що для просування нового автомобіля був знятий рекламний ролик, який отримав «Бронзового лева» на Канському кінофестивалі в номінації «Реклама».

Автомобіль ЗАЗ-1102 був основним українським автомобілем, який у різних модифікаціях випускався до січня 2011 року. Всього було випущено більше 40 різних модифікацій для найширшого спектра виконуваних завдань. Останній автомобіль ЗАЗ-1103 «Славута» зійшов з конвеєра 14 січня 2011, а вже наступного дня почався демонтаж обладнання. Так закінчилося виробництво останнього, чисто українського автомобіля.

Recent Posts

Шість автобрендів, які зберегли якість, не завищуючи ціну

На тлі постійного подорожчання автомобілів знайти модель, що поєднує якість і розумну ціну, стає дедалі…

06.12.2025

ТОП-10 економічних гібридів: вони рідко просяться на АЗС

Гібридні авто давно перестали бути екзотикою для українських доріг. Попит зростає не лише через екологічність,…

06.12.2025

Блимає жовта лампочка на панелі: коли треба негайно зупинятись

Сучасні автомобілі мають десятки індикаторів, але саме жовта миготлива лампочка Check Engine часто викликає найбільше…

06.12.2025

Чому «плавають» оберти двигуна: пояснюють автомеханіки

Нестабільні оберти двигуна – одна з найпоширеніших проблем, з якою стикаються власники автомобілів. На холостому…

06.12.2025

Навіщо водії взимку возять у машині пару шкарпеток: чотири неочевидні причини

Досвідчені водії взимку мають у багажнику не лише трос чи скребок для льоду, а й……

05.12.2025

Чорний список дизельних авто: моделі, у яких AdBlue стає проблемою

Система очищення вихлопу AdBlue, створена для зменшення шкідливих викидів, перетворилася на головний біль для власників…

05.12.2025