Україна забезпечувала СРСР автомобілями ЗАЗ — простими, надійними машинами з низкою цікавих рішень. У 80-і в радянському автомобілебудуванні став активно впроваджуватися передній привід і кузов типу «хетчбек». Після ВАЗ-2108/09, Москвич-2141 в гонку вступив і завод «Комунар» з автомобілем ЗАЗ-1102 «Таврія».
Розробка нового, сучасного передньопривідного автомобіля на ЗАЗ почалася ще в кінці 60-х, коли в усьому вітчизняному автомобілебудуванні сформувався напрям на впровадження переднього приводу. Проект отримав назву «Перспектива» і повинен був замінити вже застарілі моделі ЗАЗ-966. Велосипед винаходити не стали, як основу взяли вже існуючі проекти НАМИ.
На початку 70-х років були готові кілька експериментальних моделей, у тому числі моделей з кузовом хетчбек і седан, але офіційне урядове завдання на проектування передньопривідного автомобіля надійшло тільки в 1978 році.
Швидко була виготовлена невелика партія експериментальних автомобілів. В якості основного зразка був обраний автомобіль Ford Fiesta, який в цей час особливо активно рекламувався в Європі і був дуже популярним.
Цікавий той факт, що коли в руки радянських конструкторів потрапив Ford Fiesta, вони були відверто розчаровані. В автомобілі було допущено безліч конструкторських невірних рішень, наприклад, неузгодженість коливань підвісок. Перед конструкторами стояло завдання створити передньопривідний автомобіль, який би за всіма характеристиками перевершував європейську Fiesta. У процесі проектування, конкуренти регулярно змінювалися, але через обмеженість фінансування, ЗАЗ-1102 пішов у серію лише в 1988 році.
Цікавий той факт, що для просування нового автомобіля був знятий рекламний ролик, який отримав «Бронзового лева» на Канському кінофестивалі в номінації «Реклама».
Автомобіль ЗАЗ-1102 був основним українським автомобілем, який у різних модифікаціях випускався до січня 2011 року. Всього було випущено більше 40 різних модифікацій для найширшого спектра виконуваних завдань. Останній автомобіль ЗАЗ-1103 «Славута» зійшов з конвеєра 14 січня 2011, а вже наступного дня почався демонтаж обладнання. Так закінчилося виробництво останнього, чисто українського автомобіля.
Сьогодні турбовані двигуни стали буденністю для автомобілів різних класів, зокрема в сегменті седанів. Водночас автолюбителі…
Поява роботизованої трансмісії дала змогу суттєво спростити процес керування автомобілем без вкладення в конструкцію істотних…
Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…