ЗАЗ-1102 «Таврія». Перспектива українського автопрому

Україна забезпечувала СРСР автомобілями ЗАЗ — простими, надійними машинами з низкою цікавих рішень. У 80-і в радянському автомобілебудуванні став активно впроваджуватися передній привід і кузов типу «хетчбек». Після ВАЗ-2108/09, Москвич-2141 в гонку вступив і завод «Комунар» з автомобілем ЗАЗ-1102 «Таврія».

Розробка нового, сучасного передньопривідного автомобіля на ЗАЗ почалася ще в кінці 60-х, коли в усьому вітчизняному автомобілебудуванні сформувався напрям на впровадження переднього приводу. Проект отримав назву «Перспектива» і повинен був замінити вже застарілі моделі ЗАЗ-966. Велосипед винаходити не стали, як основу взяли вже існуючі проекти НАМИ.

На початку 70-х років були готові кілька експериментальних моделей, у тому числі моделей з кузовом хетчбек і седан, але офіційне урядове завдання на проектування передньопривідного автомобіля надійшло тільки в 1978 році.

Швидко була виготовлена невелика партія експериментальних автомобілів. В якості основного зразка був обраний автомобіль Ford Fiesta, який в цей час особливо активно рекламувався в Європі і був дуже популярним.

Цікавий той факт, що коли в руки радянських конструкторів потрапив Ford Fiesta, вони були відверто розчаровані. В автомобілі було допущено безліч конструкторських невірних рішень, наприклад, неузгодженість коливань підвісок. Перед конструкторами стояло завдання створити передньопривідний автомобіль, який би за всіма характеристиками перевершував європейську Fiesta. У процесі проектування, конкуренти регулярно змінювалися, але через обмеженість фінансування, ЗАЗ-1102 пішов у серію лише в 1988 році.

Цікавий той факт, що для просування нового автомобіля був знятий рекламний ролик, який отримав «Бронзового лева» на Канському кінофестивалі в номінації «Реклама».

Автомобіль ЗАЗ-1102 був основним українським автомобілем, який у різних модифікаціях випускався до січня 2011 року. Всього було випущено більше 40 різних модифікацій для найширшого спектра виконуваних завдань. Останній автомобіль ЗАЗ-1103 «Славута» зійшов з конвеєра 14 січня 2011, а вже наступного дня почався демонтаж обладнання. Так закінчилося виробництво останнього, чисто українського автомобіля.

Recent Posts

Злодії навчилися викрадати машини без ключа: як захиститися від зловмисників

Сучасні технології значно спростили життя автовласників, але водночас відкрили нові можливості для зловмисників. Викрадення автомобілів…

19.05.2024

Найшвидші та недорогі кросовери: ТОП-9 моделей

Якщо ви шукаєте швидкий і потужний позашляховик, але хочете вкластися в бюджет до 50 000…

19.05.2024

Навіщо водії засовують ключі від авто в пачці з-під чіпсів: дивний, але дієвий лайфхак

Власники автомобілів, прагнучи захистити свої транспортні засоби від викрадень, знаходять все більш винахідливі способи. Один…

19.05.2024

Експерт назвав 3 недорогих економічних і надійних автомобілі

Економічність і надійність старих автомобілів стають важливими факторами під час вибору автомобіля, особливо в умовах…

19.05.2024

Названо одну кнопку в автомобілі, яка робить кондиціонер у 10 разів ефективнішим

Мільйони водіїв втрачають можливість зробити кондиціонер у своєму автомобілі значно ефективнішим і заощадити на паливі,…

19.05.2024

Найкращі нові автомобілі 2024 року: ТОП найбільш довгоочікуваних моделей

2024 рік обіцяє бути насиченим для автомобільної промисловості з безліччю новинок, які з'являться на ринку.…

19.05.2024