За останній рік проблема «євроблях» стала актуальною для більшості водіїв. На сьогоднішній день штрафи за їх використання перевалили за відмітку у 38 мільйонів гривень.
Справді, придбати авто за кордоном і перегнати його в Україну обійдеться набагато дешевше, ніж замовити у салоні тут. Лідирують у переліку країн, котрі пропонують найбільш вигідні умови, Литва, Латвія, Польща, Чехія та Болгарія. Протягом 2017-го звідти перевезли більше 3 тисяч машин і ця цифра постійно зростає.
Як і очікувалося, популярність подібного методу почали жорстко критикувати, але завжди знаходилися аргументи не на користь «хейтерів» – спробуй дозволь собі автомобіль, вартість якого до того ж не відповідає технічним характеристикам.
Наприклад, якщо ви накинули оком на польський легковик 5-річного пробігу (як мінімум), то на будь-якому СТО підтвердять: хіба що треба змінити колодки, тому що іноземці будують хороші дороги і за цей період ні ходова, ні гальма не зносилися.
Дуже часто вибирають машину не на власний розсуд, а за рекомендацією: інших покупців, близьких людей, чи друзів. Популярністю почали користуватися і авто з Грузії: у порівнянні зі США це практично ідеальне місце для розмитнення за пільговим акцизом. Фольцваген Джета, приміром, 2011 року випуску обійдеться у 4500$ (реальна вартість такого автомобіля в Грузії) + 3500$ (за розмитнення в Україні) +1000 послуги.
До слова, з Америки також переганяють частенько: чому б ні, вважають водії, якщо все в хорошому вигляді, а ціна не кусається. Замовлення під ключ може коштувати від 9000-10.000$, на батьківщині можете одразу додавати ще 3000-4000$. Підписання договору із підрядними компаніями займає від 7 до 14 днів,але вони одразу беруть свій відсоток за послуги.
Тому українці знайшли вихід і в цій ситуації. Вже «обкатаним» став маршрут від Перемишля на «Інтерсіті» – найближче місто до польського кордону. З витратами на проживання (рахуйте одразу від 2 до 4 днів у готелі, в залежності від територіального розташування – ред.), харчування і.т.д. вони все одно непогано заощаджують.
Чи законний такий варіант? Тут виникає питання. Але чомусь все частіше можна помітити оголошення в мережі про послуги «верблюда» – це спеціально навчені люди (переважно іноземні громадяни), котрі за певну плату внесуть придбане вами авто у свій технічний паспорт.
Попросять за це від 350 до 500 євро. Обирають і більш довгий, але безпечний шлях: поїхати на так званий «секонд-хенд» машин. Таких у Польщі чимало, вони цілком законні. Викласти за середнього стану авто потрібно від 600 до 1500 доларів.
Та навіть визначившись із найбільш економним варіантом можна втратити час – продавці часто «забувають» видати один документ, заради якого ви потім об’їдете половину країни: посвідка про те, що легковик не перебуває у розшуку. Для цього вам скажуть навідатися за місцем його реєстрації і якщо у традиційних польських сервісах черг не буде, то тут ви їх точно побачите.
Платити за довідку не доведеться, але завбачливо українці попереджають один одного: можуть бути проблеми на кордоні, але якщо ви переоформили її, то найближчий рік можете не хвилюватися.
Головне – не забудьте перевірити деталі. Наприклад, в машині може не працювати спідометр, такі огріхи трапляються на ринках б/у.
Дискутувати про доцільність «євро блях» можна годинами, але варто подивитися правді у вічі – українці не в змозі поки що придбати авто від вітчизняного виробника. На відміну від депутатів, котрі не соромляться декларувати такі покупки і вказувати їх мільйонні цінники у деклараціях, якщо про це не забудуть.