Статьи

Назвали 10 автомобілів колишніх соцкраїн, які стали справжніми раритетами

Далеко не всі радянські марки були відомі за кордоном, та й не дотягували вони до моделей з Заходу. Вони вважалися нудними і незручними. Хоча в СРСР теж були свої спорткари, кабріолети, малолітражки, лімузини і універсали. Правда, багато концепт-карів так і не отримали свої серійні варіанти.

1. Trabant

Батьківщина цієї машини – НДР. Це приклад соціальної історії Східної Німеччини після Другої світової війни. Життя цього автомобіля можна побачити в рекламних буклетах, оповіданнях приватних водіїв Trabi і статтях офіційних журналів НДР. Нехай пластмасові, картонні та фанерні деталі висміювалися, за 30 років виробництва машина майже не змінювалася і все одно користувалася попитом. Навіть 3 млн примірників здавалося мало. Після падіння Берлінської стіни багато викидали свої Trabi, замінюючи їх вживаними машинами BMW, VW Golf і Opel Kadett.

2. Wartburg

Цей легковик теж створили в НДР, і, як і попередня модель, стала культовим автомобілем. Але на відміну від Trabi ця машина подобалася людям більше завдяки своїй елегантності і комфортному салону. Великим попитом користувався Wartburg-кабріолет 311/2, який випускався в 1956-1960 роках і розганявся до 115 км / год. Також були популярні пізніші розробки – седан Wartburg 353 і універсал Wartburg Tourist.

3. Barkas B 1000

Автомобіль, створений в НДР, підходив на всі випадки життя. Будь-то швидка допомога, поліцейський автомобіль, поштовий фургон, міні-автобус або пожежна машина – все це був Баркас. Будував його VEB Barkas-Werke Karl-Marx-Stadt з 1961 року. Спочатку він виділявся передовими технологіями, але з плином часу застарів і в 1991 перестав вироблятися.

4. ЗІС 110 і ЗІЛ 111

У період 1946-1958 років було випущено 2089 таких лімузинів. Це престижний люксовий 6-метровий ЗІС-110 потужністю 140 к.с. На ньому їздили виключно вищі партійні та державні чиновники. Те ж саме можна сказати про ЗІЛ 111, що випускався в 1958-1963 роках. Він оснащувався V8 на 200 к.с., гідропідсилювачем керма і навіть кондиціонером.

5. Волга

Волга була справжнім «російським Мерседесом». Автомобіль, названий ім’ям найдовшої річки в Європі, міг дозволити собі далеко не кожен. Незважаючи на те, що виробництво давно припинилося, у Волги до сих пір є безліч фанатів. Вона зустрічається навіть в інших країнах.

6. Москвич 407/408

Перші «Москвичі», випущені в кінці 40-х, були створені на базі німецької моделі Opel Kadett 1938 року. Москвич 408, який побудували в 1964 році, виділявся двірниками, які кріпилися безпосередньо до розподільного валу і тому рухалися в залежності від швидкості руху машини. Часом при довгій їзді на 100 км / год вони навіть відривалися.

7. Жигулі

Ця машина стала справжньою народною моделлю. Автомобіль завойовував серця своєю надійністю, стилем, оснащенням і прохідністю. З 1970 року машина сходила з конвеєра в Тольятті як ліцензійний аналог FIAT 124 і практично не змінювалася до 80-х років. Попит на Жигулі був просто величезним.

8. Zastava

Перші моделі вийшли в 1956 році і відрізнялися від Fiat 600 тільки логотипом. До 1985 року, коли виробництво завершилося, в сумі вийшло майже мільйон примірників. Машина багаторазово модернізувалася і завжди користувалася попитом.

У 1971 році виробник представив свій власний автомобіль – Zastava 101. Це був один з перших хетчбеків в світі. Протягом багатьох років існування машина неодноразово допрацьовувалася, на ринок вийшов навіть пікап. Виробництво Zastava закінчилося лише в 2008-му.

9. Polski Fiat

Польський Фіат теж був популярною практичною машиною. Причому не тільки у вигляді «великого Фіата» з виробничим кодом 125p – навіть в малий чотиримісний 126p, запросто втискувалося до 6 осіб. Але з приходом нових керівників відбулася реструктуризація, і останній Polski Fiat пішов з конвеєра в 2000 році.

10. Tatra T 603

Компанія Tatra-Werke підносила цю модель як граціозну, стильну і швидку. Автомобіль був представлений в 1955 році. Цікавий дизайн відзначили навіть на міжнародному рівні, коли машина виграла Concours d’Elegance в Вісбадені.

Але машина призначалася не для простих людей, її могли придбати тільки члени уряду. У 1973 році вийшла модернізована Tatra T 613, дизайном якої зайнялася італійська компанія Vignale. Це була масивна 5-метрова машина з колісною базою 3 метри. При цьому автомобіль міг розігнатися до 200 км / год.

Виробництво припинилося в 1999 році через нерентабельність. Справа в тому, що звичайні люди дозволити його собі не могли, а високопоставлені особи віддавали перевагу більш престижним західним крейсерам. В результаті машина просто не знайшла покупців.

Recent Posts

Надійні німецькі кросовери: ТОП-6 компактних моделей

Німецькі виробники ще тридцять років тому і не думали про виробництво кросоверів або позашляховиків, але…

25.11.2024

Чому не можна глушити двигун одразу після зупинки автомобіля: механік дав відповідь

Багато українських водіїв у метушні звикли глушити мотор свого автомобіля одразу, щойно припаркуються. Вважається, що…

25.11.2024

Секретний лайфхак із ключами автомобіля, який рятує водіям життя

TikTok-блогер carknowledge розкрив водіям маловідомий лайфхак, який в екстреній ситуації може без перебільшення врятувати життя.…

25.11.2024

Безхатько з ТЦК купив іномарку в 150 разів дешевше за ринкову вартість

Хтось вважає, що, маючи середню зарплату в Україні, неможливо купити елітну іномарку навіть із пробігом.…

25.11.2024

Які оберти найнебезпечніші для двигуна сучасного автомобіля: механік дав відповідь

Серед автомобілістів, як правило, немає єдиної думки про те, на яких обертах експлуатувати двигун транспортного…

25.11.2024

Вчені навчилися заряджати акумулятори електрокарів за 15 хвилин

Тренд на електрифікацію продовжує домінувати в автомобільній індустрії, проте ключовою проблемою залишається низька практичність акумуляторів,…

25.11.2024