Categories: Статті

«Накрохмалене корито»: українець розповів про свій досвід з «євробляхами»

Хотів поділитись своїми роздумами і маленьким досвідом. Не зовсім давно повернувся з заробітків з-за кордону, де реально побачив і усвідомив,що автомобіль є засобом пересування і ні як не розкішшю, як у нас. Постало питання про купівлю авто, бюджет на той момент складав 3000 «вічно зелених». Як всі розумієте, кожен, в кого такий смішний бюджет хотів би викупити «каділака». Почалися важкі пошуки, Жигулі і ЗАЗ принципово не розглядав, так як володів даними «пєпєлацами»….розумом відчував, що і іномарку не купиш за ці гроші…але десь там…в далеких звивинах мозку …ще жевріла надія. В результаті передивився з 3 десятка «корит»….навіть їздив (наївний) за 300 км на оглядини…і там мене чекало «накрохмалене корито»… і тут мені закралась в голову зрадлива думка… «А може поляка?!»… але ж страшно… і страшно ж хочеться їхати на нормальному авто. Почав розпитувати у друзів і знайомих, хто вже володів на той момент… практично в кожного була своя версія.

І тоді я взявся студіювати закони, акти і т.д., як початківець-чайник. Поступово почала вимальовуватись певна картина: довго вивчав «Стамбульську конвенцію», почерпнув багато цікавих речей для себе. Виявляється, що Україна підписалась під нею ще в далекому 1990 році,а вступила вона в дію в 2004 році. Довго про це розповідати не буду, бо документ містить дуже багато статей (виявляється згідно цієї конвенції можна ввозити в Україну не тільки авто без мита на 365 днів, але й всяке технологічне, медичне і т.п. обладнання», але через 365 днів воно має виїхати знову. З’ясувалось, що ввезти має іноземець,бо громадянин України може ввезти тільки 5 днів. Якщо митниця пропустила транспортний засіб,то це вже є законно,якщо за власником є якісь грішки…то такий автомобіль просто митниця не має права пустити в державу. Переганяють «верблюди», як правило, громадяни Молдови… для цього їм потрібно тільки доручення від власника. Як правило, громадяни Молдови самі ж і купують автомобілі для продажу в нас.

Правда через 365 днів це й же ж громадянин мав би виїхати з Украіни даним автомобілем і знову заїхати на слідуючі 365 днів…і тут є вже підводні камені..бо часто ми бачимо даного громадянина вперше і востаннє.

Я ще довго вагався, бо положення «Стамбульської конвенції» не давали громадянам України кермувати «бляхами» до 31 березня 2015 року….і перші відчайдухи їздили на бляхах на свій страх і ризик, бо штраф складав 8500 грн. І все ж люди платили той штраф і їздили рік…бо все одно це було вигідно. А 31 березня 2015 року Конституційний Суд України дав офіційне тлумачення ст. 469 п.2 Митного Кодексу України. Згідно даного тлумачення «резидент Украіни, поки що не може безмитно ввезти ТЗ на іноземній реестраціі на Митну територію Украіни на 365 днів….АЛЕ МОЖЕ ПРИЙНЯТИ в КОРИСТУВАННЯ ТЗ ВІД НЕРЕЗИДЕНТА ТЕРМІНОМ на 365 днів»….данне рішення остаточне і оскарженню не підлягає. Максимальна функція митниці перевірити чи не порушено термін перебування даного ТЗ в Україні…і то…працівники митниці мають право перевірити на території митної установи….а всі дії патрульної поліції типу «Ми вилучаємо ТЗ на штраф майданчик» без вагомої причини, є просто протизаконними…..

Зібравши всі факти до купи я прийшов до висновку,що таки навіть по закону я можу їздити на «бляхах» ті ж 365 днів…але обов’язково,щоб не було ніяких порушень через рік треба перезаіхати. В нас вимагають укр.страхівку (так я вважаю, що справедлива вимога),бо в Европі вимагають також страховку.

Вважаю,що ми достойні не тільки їздити 365 днів, але й самі купити хороше авто за кордоном, і їздити на ньому в Україні. Але ж знову АЛЕ….багато хто каже,що «бляхери» є халявщики…мовляв не платять податки,і взагалі неадеквати за кермом… Тут я не згідний… Подивіться останні резонансні ДТП, скоєні якраз «мажоріками» на укр. номерах….І друге ,якщо керівництво держави адекватне,то воно би мало дозволити розмитнити автомобілі за адекватною ціною (в Грузії розмитнення авто 1800 см. 2007 р.в. обійдеться вам в 500 доларів). Я не проти розмитнення, я тільки за нормальну ціну і постановку на укр. реєстрацію. Чому мене мають позбавляти права вибору?! Адже це мій вибір! Маю Опель Астра 2002 р.в. 2.0 ТДІ… В гарному стані, один власник в Польщі… Я задоволений цим авто…в нас за такий треба дати з 5500….я купив за 1600…. А,як ви думаєте ….?!

Дякую за увагу! Чим мав тим і поділився.
З повагою, Олег К.

ДЖЕРЕЛО: Автотема

Recent Posts

П’ять несподівано ненадійних популярних кросоверів, яких краще уникати

Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…

23.11.2024

Найшвидші автомобілі: ТОП-10 моделей вартістю до 2 000 0000 гривень

Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…

23.11.2024

Чи можна заливати масло в гарячий двигун, і коли краще проводити його заміну

Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…

23.11.2024

Розкішні повнорозмірні седани: ТОП-10 моделей, що коштують дешевше за середню ціну нового авто

Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…

23.11.2024

Шість міфів про кросовери та позашляховики, про які час забути

Сегмент SUV (позашляховики і кросовери) почав активно набирати популярність у 1980-х роках і відтоді набуває…

23.11.2024

Альтернатива Tesla: десять найкращих електромобілів просто зараз

Колись американська компанія Tesla зробила революцію у сфері розробки та виробництва електричних автомобілів. Однак останніми…

23.11.2024