Новости

Українців хочуть пересадити на електрокари: Рада прийняла доленосне рішення

На засіданні 15 липня, Верховна Рада прийняла Закони:

“Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку галузі екологічного транспорту в Україні” (законопроект № 3476); “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо стимулювання розвитку галузі екологічного транспорту в Україні” (законопроект № 3477).

Всі законопроекти з пояснювальними записками до них можна знайти в модулі “Законопроекти” ІПС ЛІГА: ЗАКОН.

Документи розроблені з метою стимулювання розвитку виробництва в Україні електромобілів, зарядних пристроїв, комплектуючих виробів до них.

Зокрема, виходячи з тексту законопроектів до другого читання, Законами передбачено, що:

Тимчасово, до 1 січня 2026, звільняються від обкладення податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома), що класифікуються в товарній позиції 8701 20 (виключно сідaльні тягачі для автомобільних напівпричепів), у підкатегорії 8703 80 10 жовтня 8703 80 90 10, 8704 90 00 00 згідно з УКТ ЗЕД (в тому числі вироблених в Україні).

Тимчасово, до 1 січня 2026, звільняються від обкладення податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та з постачання на митній території України нових транспортних засобів (в тому числі вироблених в Україні), оснащених двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, що працюють виключно на стиснутому природному газі метані, зрідженому природному газі метані або біогазі, що класифікуються в товарній позиції 8701 20, товарних позиціях 8703, 8704 згідно з УКТ ЗЕД.

Тимчасово, до 1 січня 2031, звільняються від обкладення податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів, визначених підпунктом 16 пункту 4 розділу XXI “Прикінцеві та перехідні положення” Митного кодексу України, що ввозяться підприємствами, мають, створюють або модернізують виробничі потужності для промислового виробництва транспортних засобів.

Звільнення від оподаткування податком на додану вартість, передбачене цим пунктом, застосовується, якщо ввезення товарів на митну територію України здійснюється підприємствами, зазначеними в абзаці першому цього пункту, для власного виробництва:

транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома), що класифікуються в товарній позиції 8603 (тільки самохідні вагони трамвайні і вагони метро), субпозиції 8701 20, товарних позиціях 8702-8705 згідно з УКТ ЗЕД.

транспортних засобів, оснащених двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, що працюють виключно на стиснутому природному газі метані, зрідженому природному газі метані або біогазі, що класифікуються в товарній позиції 8701 20, товарних позиціях 8702-8705 згідно з УКТ ЗЕД.

несамохідних трамвайних вагонів і вагонів метро, ​​які класифікуються в товарній категорії 8605 00 00 00 згідно з УКТ ЗЕД.

Тимчасово, до 31 грудня 2035 (включно), звільняються від оподаткування:

1) прибуток суб’єктів господарювання (виробництво електродвигунів клас 27.11 група 27.1 розділ 27 КВЕД ДК 009: 2010), які здійснюють виключно діяльність з виробництва електродвигунів призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома), що класифікуються в товарних позиціях 8603, 8701 20 , 8702-8705 згідно з УКТ ЗЕД

2) прибуток суб’єктів господарювання (виробництво літієвих батарей клас 27.20 група 27.2 розділ 27 КВЕД ДК 009: 2010), які здійснюють виключно діяльність з виробництва літій-іонних (літій-полімерних) акумуляторів, призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома ), що класифікуються в товарних позиціях 8603, 8701 20, 8702-8705 згідно з УКТ ЗЕД

3) прибуток суб’єктів господарювання (виробництво зарядних пристроїв для твердих акумуляторних батарей клас 27.90 група 27.2 розділ 27 КВЕД ДК 009: 2010), які здійснюють виключно діяльність з виробництва зарядних пристроїв для літій-іонних (літій-полімерних) акумуляторів, призначених для транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома), що класифікуються в товарних позиціях 8603, 8701 20, 8702-8705 згідно з УКТ ЗЕД

4) прибуток суб’єктів господарювання (виробництво автотранспортних засобів клас 29.10 група 29.1 розділ 29 КВЕД ДК 009: 2010), які здійснюють виключно діяльність з виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним або декількома), що класифікуються в товарних позиціях 8701 20, 8702-8705 згідно з УКТ ЗЕД

5) прибуток суб’єктів господарювання (виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу клас 30.20 група 30.2 розділ 30 КВЕД ДК 009: 2010), які здійснюють виключно діяльність з виробництва електричних транспортних засобів, що класифікуються в товарній позиції 8603 (тільки самохідні вагони трамвайні і вагони метро) і / або в товарній підкатегорії 8605 00 00 00 (тільки несамохідні трамвайні вагони і вагони метро) згідно з УКТ ЗЕД

6) прибуток суб’єктів господарювання (виробництво автотранспортних засобів клас 29.10 група 29.1 розділ 29 КВЕД ДК 009: 2010), які здійснюють виключно діяльність з виробництва транспортних засобів, оснащених двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, що працюють виключно на стиснутому природному газі метані, зрідженому природному газі метані або біогазі, що класифікуються в товарній позиції 8701 20, товарних позиціях 8702-8705 згідно з УКТ ЗЕД.

Закони вступають в силу з 1 січня 2022 року.

Recent Posts

Чи зміняться ПДР з 1 жовтня 2026 року: що потрібно знати водіям

З 1 жовтня водії традиційно згадують про необхідність вмикати світло за межами населених пунктів. Однак…

30.09.2026

Незаконна зупинка поліцією – штрафу не буде: що вирішують суди

Поліція не може зупиняти автомобіль без передбаченої законом підстави. У судовій практиці вже є справи,…

23.09.2026

Виїзд за кордон на чужому авто: який документ потрібен водієві та як оформити його в сервісному центрі МВС

Плануєте їхати за кордон на автомобілі, який зареєстрований на іншу людину? Перед поїздкою варто подбати…

20.09.2026

Топ-10 автомобілів для українських доріг: які моделі краще переживають ями та погане покриття

Ями, тріщини, колії та ділянки дороги, де асфальт закінчується зовсім несподівано, для українського водія давно…

19.09.2026

Захисні плівки CLIF DESIGNS: купити або обклеїти авто в Україні

CLIF DESIGNS — це бренд, що впевнено утримує позицію лідера у сфері захисних поліуретанових плівок…

18.09.2026

Штраф до 34 тисяч грн і позбавлення прав: в Україні хочуть по новому карати водіїв

В Україні можуть суттєво посилити відповідальність за надто гучні автомобілі та мотоцикли. Верховна Рада підтримала…

17.09.2026