За порядком на українських дорогах стежитимуть «фантоми», передає «Твоя МАШИНА» .
Що таке «Фантом»?
Так назвали поліцейську машину, замасковану під звичайний автомобіль. Вони не мають розпізнавальних знаків – синього номера, написи «Поліція» і характерною забарвлення. Однак всередині знаходиться апаратура, яка фіксує порушення швидкісного режиму на дорогах.
Перші чотири такі машини купили в грудні минулого року, один екземпляр коштує близько мільйона гривень. Для фантомів використовуються автомобілі Skoda Kodiaq, які доповнюють камерами стеження.
Користувачів здивувало, по-перше, що «фантоми» вирішили всім показати
Примітно, що для цих цілей використовуються недешеві моделі, хоча є аналоги за меншою ціною. Незважаючи на гучні анонси перших фантомів, на дороги вони так і не вийшли. При цьому в 2021 році планувалося закупити ще 150 автомобілів, але вже інших моделей. Однак тепер плани різко скоротилися.
Вісім місяців простою
І от 6 вересня з’явилася нова інформація про фантоми. Так, нові машини закуплять тільки в 2022 році, при цьому їх буде не 150, а всього 23 екземпляра. А ті чотири фантома, які були куплені ще в 2020 році, не вийдуть на дороги раніше кінця 2021 року. Тобто машини майже рік діють. Простой виправдовують модернізацією автомобілів. Однак не уточнюється, чому між закупівлею та обладнанням пройшло так багато часу.
Але є подробиці щодо оснащення фантомів. Так, вони можуть фіксувати до 50 цілей, які рухаються в будь-якому напрямку. Зупиняти порушників швидкісного режиму будуть тільки при значному перевищенні швидкості або загрозу безпеці учасників дорожнього руху. Хоча як фантомні патрулі будуть зупиняти машини, не маючи сирен і мигалок – залишається загадкою.
Також неясно, чи будуть автоматично приходити сповіщення про штрафи машинам, які потраплять в поле зору фантомів. Тобто можна припустити, що працюватимуть патрулі будуть за таким же принципом, що і стаціонарні камери.
Чи допоможуть «фантоми» знизити аварійність?
Чотири патруля ситуацію, звичайно, не виправлять. Але якщо додати 23 машини, які додадуться в 2022 році, то такі заходи принесуть свої плоди. Але наскільки раціональний такий підхід?
Стаціонарні камери, які встановлені на стовпах, стоять по 950 тис. Грн. У разі фантомів в таку суму обійдуться тільки самі автомобілі без урахування камер. Тобто можна зробити висновок, що в грудні машини купили, а на камери грошей не вистачило, тому автомобілі почали оснащувати тільки зараз. Однак чи не простіше було просто збільшити кількість камер автофіксації?
В Україні дві тисячі аварійно-небезпечних ділянок, а відеокамер чи більше ста. Але фантоми вигідніше тим, що вони можуть змінювати місце розташування, охоплюючи більше ділянок. Але поки теорія розрахунками не підтверджена, так що зараз це виглядає як сумнівна трата державних коштів.
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…
Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…
Як відомо, поліція в Україні має право зупиняти транспортні засоби, але винятково за наявності певних…
Зимова експлуатація автомобіля і так несе в собі низку ризиків, а додаткові помилки з боку…