Categories: Новини

Депутати проголосували за платні дороги

Верховна Рада України прийняла закон, що дозволяє передавати на умовах концесії дороги загального користування державного значення для будівництва і експлуатації.

233 народних депутати проголосували за відповідний законопроект №6766, передає “Інтерфакс-Україна”.

Запевняють, що концесійні дороги – це дороги більш високої якості, які відповідають високим стандартам, оскільки головним для користувачів цих доріг буде якість і швидкість руху. Нові платні дороги будуть економити витрати на паливо, час у дорозі завдяки тому, що скорочуються і випрямляються маршрути в обхід населених пунктів і з’єднують два населених пункти безпосередньо, скорочуючи шлях на 50-100 км.

Законом передбачається: на умовах концесії можуть передаватися для будівництва і експлуатації дороги загального користування державного значення; після прийняття рішення про будівництві та експлуатації автомобільних доріг, які можуть бути надані в концесію, забороняється органам виконавчої влади здійснювати будь-які дії щодо надання земельних ділянок, передбачених для будівництва та експлуатації цих автомобільних доріг, у користування та/або у власність громадян або юридичних осіб.

Кабмін визначає максимальний розмір плати за разовий проїзд автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії, який сплачується з урахуванням рівня інфляції.

У кінці серпня радник голови Укравтодору Олександр Кава повідомив, що вартість проїзду по першій в Україні платній дорозі, яка з’єднає Київ і Білу Церкву обійдеться водіям приблизно в €4,5 при середньому тарифі 9 євроцентів за кілометр.

Концесійні платежі зараховуються до Державного бюджету України і використовуються відповідно до порядку спрямування коштів державного дорожнього фонду.

Автомобільні дороги відносять до розряду платних лише за умови їх суттєвого удосконалення та забезпечення альтернативного проїзду транспортних засобів безоплатними автомобільними дорогами, довжина автомобільних доріг, що забезпечують альтернативний безкоштовний проїзд транспортних засобів, не повинна перевищувати більш ніж у два рази довжину платної автомобільної дороги.

“Прийняття закону сприятиме створенню умов для залучення інвестицій в галузь і країну в цілому для будівництва і експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення, а також дозволить забезпечити належне утримання та своєчасний ремонт таких доріг і поліпшити їх технічний стан. Будівництво концесійних доріг дозволить забезпечити баланс інтересів між державою і приватним сектором, причому Україна отримає якісні автомагістралі, а інвестори – можливість реалізації додаткових інвестиційних проектів”, – вважають автори документа.

Recent Posts

Майже всі водії роблять це неправильно: як налаштувати дзеркала, щоб не потрапити в ДТП

Більшість водіїв навіть не здогадуються, що ризикують на дорозі через банальну помилку. За даними Interia,…

05.12.2025

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025