Categories: Новини

Депутати проголосували за платні дороги

Верховна Рада України прийняла закон, що дозволяє передавати на умовах концесії дороги загального користування державного значення для будівництва і експлуатації.

233 народних депутати проголосували за відповідний законопроект №6766, передає “Інтерфакс-Україна”.

Запевняють, що концесійні дороги – це дороги більш високої якості, які відповідають високим стандартам, оскільки головним для користувачів цих доріг буде якість і швидкість руху. Нові платні дороги будуть економити витрати на паливо, час у дорозі завдяки тому, що скорочуються і випрямляються маршрути в обхід населених пунктів і з’єднують два населених пункти безпосередньо, скорочуючи шлях на 50-100 км.

Законом передбачається: на умовах концесії можуть передаватися для будівництва і експлуатації дороги загального користування державного значення; після прийняття рішення про будівництві та експлуатації автомобільних доріг, які можуть бути надані в концесію, забороняється органам виконавчої влади здійснювати будь-які дії щодо надання земельних ділянок, передбачених для будівництва та експлуатації цих автомобільних доріг, у користування та/або у власність громадян або юридичних осіб.

Кабмін визначає максимальний розмір плати за разовий проїзд автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії, який сплачується з урахуванням рівня інфляції.

У кінці серпня радник голови Укравтодору Олександр Кава повідомив, що вартість проїзду по першій в Україні платній дорозі, яка з’єднає Київ і Білу Церкву обійдеться водіям приблизно в €4,5 при середньому тарифі 9 євроцентів за кілометр.

Концесійні платежі зараховуються до Державного бюджету України і використовуються відповідно до порядку спрямування коштів державного дорожнього фонду.

Автомобільні дороги відносять до розряду платних лише за умови їх суттєвого удосконалення та забезпечення альтернативного проїзду транспортних засобів безоплатними автомобільними дорогами, довжина автомобільних доріг, що забезпечують альтернативний безкоштовний проїзд транспортних засобів, не повинна перевищувати більш ніж у два рази довжину платної автомобільної дороги.

“Прийняття закону сприятиме створенню умов для залучення інвестицій в галузь і країну в цілому для будівництва і експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення, а також дозволить забезпечити належне утримання та своєчасний ремонт таких доріг і поліпшити їх технічний стан. Будівництво концесійних доріг дозволить забезпечити баланс інтересів між державою і приватним сектором, причому Україна отримає якісні автомагістралі, а інвестори – можливість реалізації додаткових інвестиційних проектів”, – вважають автори документа.

Recent Posts

Які автомобілі продаються швидше і повільніше за інші: опубліковано рейтинг

У міру того, як автомобільний ринок еволюціонує, споживачі стають дедалі зацікавленішими в уживаних автомобілях. Це…

03.05.2024

Як не зіпсувати зимові шини під час зберігання: ТОП-3 поради автовласникам

Після заміни шин на літні у автовласників одразу ж постає питання, що робити із зимовим…

03.05.2024

Названо 3 рідкісні моделі універсала з практично вічними двигунами

Рідкість у світі автомобілів може бути як дорогоцінною спадщиною, так і викликом для власників. Однак…

03.05.2024

Найкращі автомобілі для мам і тат: ТОП-10 сімейних моделей у 2024 році

Вибір правильного автомобіля для сім'ї - це не тільки про практичність і безпеку, а й…

03.05.2024

Нарветеся на неприємності: 5 помилок водіїв під час спілкування з поліцією

Мало хто з водіїв зрадіє, якщо його зупинить поліція. Але якщо вже це сталося, потрібно…

03.05.2024

Найкращі кросовери з пробігом: ТОП-8 варіантів за 800 тисяч гривень

Вибір кросовера може стати справжнім викликом, особливо, якщо ваш бюджет обмежений. У такій ситуації не…

03.05.2024