Верховна Рада України прийняла закон, що дозволяє передавати на умовах концесії дороги загального користування державного значення для будівництва і експлуатації.
233 народних депутати проголосували за відповідний законопроект №6766, передає “Інтерфакс-Україна”.
Запевняють, що концесійні дороги – це дороги більш високої якості, які відповідають високим стандартам, оскільки головним для користувачів цих доріг буде якість і швидкість руху. Нові платні дороги будуть економити витрати на паливо, час у дорозі завдяки тому, що скорочуються і випрямляються маршрути в обхід населених пунктів і з’єднують два населених пункти безпосередньо, скорочуючи шлях на 50-100 км.
Законом передбачається: на умовах концесії можуть передаватися для будівництва і експлуатації дороги загального користування державного значення; після прийняття рішення про будівництві та експлуатації автомобільних доріг, які можуть бути надані в концесію, забороняється органам виконавчої влади здійснювати будь-які дії щодо надання земельних ділянок, передбачених для будівництва та експлуатації цих автомобільних доріг, у користування та/або у власність громадян або юридичних осіб.
Кабмін визначає максимальний розмір плати за разовий проїзд автомобільними дорогами, побудованими на умовах концесії, який сплачується з урахуванням рівня інфляції.
У кінці серпня радник голови Укравтодору Олександр Кава повідомив, що вартість проїзду по першій в Україні платній дорозі, яка з’єднає Київ і Білу Церкву обійдеться водіям приблизно в €4,5 при середньому тарифі 9 євроцентів за кілометр.
Концесійні платежі зараховуються до Державного бюджету України і використовуються відповідно до порядку спрямування коштів державного дорожнього фонду.
Автомобільні дороги відносять до розряду платних лише за умови їх суттєвого удосконалення та забезпечення альтернативного проїзду транспортних засобів безоплатними автомобільними дорогами, довжина автомобільних доріг, що забезпечують альтернативний безкоштовний проїзд транспортних засобів, не повинна перевищувати більш ніж у два рази довжину платної автомобільної дороги.
“Прийняття закону сприятиме створенню умов для залучення інвестицій в галузь і країну в цілому для будівництва і експлуатації автомобільних доріг загального користування державного значення, а також дозволить забезпечити належне утримання та своєчасний ремонт таких доріг і поліпшити їх технічний стан. Будівництво концесійних доріг дозволить забезпечити баланс інтересів між державою і приватним сектором, причому Україна отримає якісні автомагістралі, а інвестори – можливість реалізації додаткових інвестиційних проектів”, – вважають автори документа.
Сегмент розкішних кросоверів вельми насичений, що створює величезну конкуренцію на ринку. За таких умов ціла…
Щітки склоочисника - важливий елемент безпеки автомобіля, особливо в дощ або сніг. Незважаючи на їхню…
Кросовери користуються неабиякою популярністю в Україні, особливо серед сімейних водіїв, які цінують їх за комфорт…
Перший сніг несе українським автомобілістам нові загрози. Важливо розуміти, що керування транспортним засобом у таких…
Далеко не кожен автомобіль підходить для складних зимових умов експлуатації. Експерти звернули увагу на низку…
Тиск в автомобільних шинах є найважливішим фактором забезпечення безпеки експлуатації транспортного засобу. Якщо він занадто…