В Україні з 1 листопада 2021 року набирають чинності зміни до ПДР, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 вересня 2021 р. № 1091.
Пропонуємо ознайомитись із переліком змін.
Нові дорожні знаки
Представлені нові дорожні знаки – житлова зона, пішохідна доріжка, початок населеного пункту та його закінчення, напрямки повороту, місця дозволеної зупинки та стоянки, заборона руху транспортних засобів, автозаправні/електрозарядні станції, місце для заряджання електромобілів, платна дорога та її кінець, острівець безпеки , діагональний пішохідний перехід та інші.
Нова дорожня розмітка
Вводиться нова розмітка для позначення засобу для заспокоєння руху; виділених місць паркування вздовж доріг та наближення до кільцевої розв’язки; перед виходами із території шкіл; для позначення місця концентрації ДТП; для позначення виділених місць для паркування вздовж доріг і т.п. До вертикальної розмітки, що діє, додається нова: жовто-червона. Вертикальна розмітка у вигляді смуг білого та чорного, червоного та білого та жовтого та червоного кольору на дорожніх спорудах та елементах доріг призначена для зорового орієнтування.
У ПДР змінено вимоги щодо крайової дорожньої розмітки відповідно до положень ДСТУ 2587:2021, де крайової лише розмітка 1.2. Зміни, пов’язані з рухом велосипедистів, пішоходів та осіб із порушенням зору, а саме:
Нове визначення велосипедної доріжки;
велосипедна доріжка – доріжка з покриттям за межами проїжджої частини вулиці та/або дороги, розташована окремо або суміжно з тротуаром або пішохідною доріжкою, призначена для руху на велосипедах та позначена дорожнім знаком 4.14 «Доріжка для велосипедистів».
Поняття велосипедної смуги та велосипедного переїзду;
велосипедна смуга – смуга, призначена для руху на велосипедах у межах проїжджої частини вулиці та/або дороги, позначена дорожнім знаком 5.88 «Велосипедна смуга» та відповідною горизонтальною дорожньою розміткою;
велосипедний переїзд – місце перетину велосипедистами проїжджої частини в межах перехрестя або поза, позначене дорожньою розміткою 1.15;
зазначені права та обов’язки велосипедистів та докладно регламентується, як вони повинні діяти під час руху;
Якщо велосипедна доріжка перетинає дорогу поза перехрестям, велосипедисти зобов’язані дати дорогу іншим транспортним засобам, що рухаються дорогою. Велосипедисти повинні перетинати проїжджу частину велосипедним переїздом, а у разі його відсутності – відповідно до вимог правил дорожнього руху. У місцях, де рух регулюється, велосипедисти повинні керуватись сигналами регулятора або світлофора). Регламентовано суміжний рух пішоходів та велосипедистів, а також рух осіб із порушенням зору. У будь-якому місці водій повинен пропустити пішоходів з порушенням зору, що подають сигнал тростиною білого кольору, спрямованим уперед. Для пішоходів із порушенням зору може бути включений звуковий сигнал, що дозволяє рух пішоходів.
У разі подачі світлофором (крім реверсивного) або регулятором сигналу, що забороняє рух, водії повинні зупинитися перед дорожньою розміткою 1.12 (стоп-лінія), дорожнім знаком 5.69 «Місце зупинки», якщо їх немає – не ближче 10 м до найближчої рейки перед залізничним переїздом, перед світлофором, пішохідним переходом, а якщо й вони відсутні і в усіх інших випадках – перед проїжджою частиною, що перехрещується, не створюючи перешкод для руху пішоходів.
Розворот забороняється:
а) на залізничних переїздах;
б) на мостах, шляхопроводах, естакадах та під ними;
в) у тунелях;
г) при видимості дороги менше ніж 100 м хоча б в одному напрямку;
ґ) на пішохідних переходах та ближче 10 м від них з обох сторін, крім випадку дозволеного розвороту на перехресті;
д) на автомагістралях, а також на дорогах для автомобілів, за винятком перехресть та місць, позначених дорожніми знаками 5.29 та 5.30 (місце для розвороту та зона для розвороту).
Трамвайним шляхом попутного напрямку, розташованого на одному рівні з проїжджою частиною для нерейкових транспортних засобів, дозволяється рух за умови, що це не заборонено дорожніми знаками або дорожньою розміткою, а також під час випередження, об’їзду, коли ширина проїзної частини недостатня для виконання об’їзду, без виїзду на трамвайну колію.
На перехресті дозволяється виїжджати на трамвайну колію попутного напрямку в тих же випадках, але за відсутності перед перехрестям дорожніх знаків 5.16 – 5.19.3 (напрямки руху смугами). Водій, який виїхав на перехрестя проїжджих частин згідно з сигналом світлофора, що дозволяє рух, повинен поїхати у наміченому напрямку незалежно від сигналів світлофора на виїзді. Однак, якщо на перехрестях перед світлофорами на шляху руху водія є дорожня розмітка 1.12 (стоп-лінія) або дорожній знак 5.69 «Місце зупинки», він повинен керуватися сигналами кожного світлофора.
З іншого боку, змінився зміст поняття розділової лінії.
Розділова смуга – виділений конструктивно або за допомогою суцільних ліній дорожньої розмітки 1.2 елемент автомобільної дороги, що розділяє суміжні проїжджі частини. Смуга розділення не призначена для руху або стоянки транспортних засобів. За наявності на смузі розділення тротуару по ньому дозволяється рух пішоходів. Як бачимо, з поняття розділової смуги виключається елемент дорожньої розмітки 1.1.
Нагадаємо, що поза населеними пунктами на всіх дорогах і дорогах, що проходять через населені пункти, позначені знаком 5.51 «Початок населеного пункту», дозволяється рух зі швидкістю:
а) автобусам (мікроавтобусам), які здійснюють перевезення організованих груп дітей, легковим автомобілям з причепом та мотоциклам – не більше 80 км/год;
б) транспортних засобів, якими керують водії зі стажем до 2 років, – не більше 70 км/год;
в) вантажним автомобілям, що перевозять людей у кузові, та мопедам – не більше 60 км/год;
г) автобусам (за винятком мікроавтобусів) – не більше 90 км/год;
ґ) іншим транспортним засобам: на автомобільній дорозі, позначеній дорожнім знаком 5.1 «Автомагістраль» – не більше 130 км/год, на автомобільній дорозі з окремими проїжджими частинами, відокремленими один від одного розділовою смугою – не більше 110 км/год, на інших дорогах – не більше 90 км/год.
Слід зазначити, що відповідальність за порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїжджої частини доріг, а також адміністративна відповідальність велосипедистів залишається тією, що була, оскільки до КУпАП зміни не вносилися.
Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…
Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…
Як відомо, поліція в Україні має право зупиняти транспортні засоби, але винятково за наявності певних…