Стало відомо, кому медики дозволять сідати за кермо

Кількість медичних протипоказань для українських водіїв суттєво зменшиться. Про це повідомляє uainfo.org.

Український науково-дослідний інститут медицини транспорту МОЗ підготував новий перелік медичних протипоказань для кандидатів у водії, який розміщено на сайті МОЗ у розділі громадських обговорень.

Необхідність такого документа викликана імплементацією 126 Директиви ЄС в українське законодавство, але й не лише цим. Адже документ не змінювався 18 років – перелік захворювань і вад, при яких особа не може бути допущена до керування відповідними транспортними засобами, було затверджено наказом МОЗ України від 24.12.1999 року.

Своєю чергою, ці вимоги щодо здоров’я майбутніх водіїв беруть початок ще в СРСР, у документі було прописано максимум обмежень для тих, хто хотів отримати водійське посвідчення. Згідно з ними водіями, скажімо, не могли стати ті, у кого була гіпертонічна хвороба, незважаючи на її ступінь. Однак сьогодні медицина дозволяє корегувати більшість захворювань, з тією ж гіпертонією людина може прекрасно себе почувати, корегуючи свій стан за допомогою медичних засобів.

Отож, у новому переліку медичних протипоказань для кандидатів у водії залишились лише ті захворювання, котрі безпосередньо можуть впливати на ситуацію на дорозі.

На першому й найголовнішому місці в новому переліку – зір. Це те, що, як ми всі розуміємо, дуже важливо для здоров’я водія, й на що, до речі, найбільше звертають увагу в Європі та США. Разом з тим, новий перелік визначає, що навіть з певними хворобами очей допуск до водіння є індивідувальним, з урахуванням відповідних висновків спеціалізованого офтальмологічного підрозділу закладу охорони здоров`я.

Також новий перелік чітко розділяє медичні протипоказання для кандидатів у водії і водіїв некомерційного та комерційного транспорту, що, безумовно, дуже важливо для безпеки на дорогах. Бо, хоча аварії з медичних причин на дорогах трапляються не так часто, ДТП через хворобу водія, зокрема, пасажирського транспорту апріорі у кілька разів трагічніше.

Разом з тим, повертаючись до необхідності адаптації українського законодавства до європейського, зазначу, що 126 Директива ЄС говорить, у тому числі й про те, що водії повинні проявляти своє розуміння ризику при певних хворобах. Тобто, не забувати про свою відповідальність перед суспільством.

Recent Posts

Майбутнє за кермом: п’ять неіснуючих автомобільних функцій, які змінять світ

Сучасні автомобілі буквально напхані найрізноманітнішими технологіями, які покликані зробити процес поїздки комфортнішим, простішим і безпечнішим,…

11.01.2025

Кращі вживані седани класу люкс: ТОП-10 п’ятирічних моделей для купівлі прямо зараз

Якщо ви мрієте про купівлю люксового седана, але не можете дозволити собі придбання нової моделі,…

11.01.2025

Чому сьогодні вигідніше купити трирічний гібрид, ніж нове авто

Бензинові та дизельні автомобілі поступово відходять у минуле, поступаючись гібридам і електрокарам. Проте, на українському…

11.01.2025

Коли не варто купувати автомобіль: найгірші періоди для угод у 2025 році

Вигідна купівля автомобіля - це свого роду мистецтво. З огляду на високі ціни на машини…

11.01.2025

Кращі кросовери: ТОП-10 моделей на будь-який бюджет у 2025 році

Сьогодні кросовери домінують на автомобільному ринку, як в Україні, так і в усьому світі. Їх…

11.01.2025

П’ять помилок водіїв, які «вбивають» генератор в автомобілі

Справний генератор вкрай важливий для нормальної роботи автомобіля. Його ремонт або заміна можуть обійтися в…

11.01.2025