Компанія ДТЕК Енерго побудувала 900 метрів дороги в районі Бурштинської ТЕС із використанням 300 тонн сухої та вологої золи. Вартість проекту складає 22 млн. грн.
Зола застосована як в основі під асфальтобетонне покриття, так і в самому покритті. У нижньому шарі-основі – 25% зволоженої золи. Тут вона використана як замінник піску. У верхньому шарі зола міститься у складі асфальтобетону замість традиційного мінерального порошку. Зола значно дешевша, ніж цей порошок, тому з економічного погляду «золошлакові» дороги доцільніше.
За словами вчених, асфальтобетони, які виготовлені на основі золи, не поступаються за якостями традиційним асфальтобетонам.
Щорічно в Україні утворюється 6-7 млн. тонн золошлакових відходів. У Європі до 92% золошлаків утилізується, але Україна поки що не готова до таких цифр, проте золошлакові матеріали вже успішно використовуються у виробництві цементу, бетону, будівельних сумішей, а тепер і у дорожньому будівництві.
В Україні серед автомобілістів поширена звичка обслуговувати машину самотужки. Особливо, коли мова йде про такі…
Нещодавно японська компанія Toyota офіційно презентувала електричний кросовер bZ, у якому багато хто помітив альтернативу…
Під час передноворічної метушні водії в Україні також часто вимушені шукати допомоги в державних установах.…
Німецький автовиробник Volkswagen офіційно презентував новий гібридний седан Passat ePro. Як повідомляє CarNewsChina, PHEV-модель може…
Автомобілі Lexus створені для тих, хто прагне гармонії між динамікою, технологічністю та відчуттям спокою за…
Шведський автовиробник Volvo офіційно повідомив про підготовку презентації нового електричного кросоверу EX60 21 січня 2026…