Водіїв очікує новий податок

Нещодавно у Верховній Раді було зареєстровано кілька законопроектів, загальна спрямованість яких – захист внутрішніх виробників від «нечесного» імпорту. Маються на увазі іноземні товари (наголосимо — всі, а не лише автомобілі), які створюють ціновий демпінг або отримують субсидії від своєї держави, що дозволятиме їм легше конкурувати чи отримувати значну перевагу над товарами українського виробництва. Відповідно, якщо ринок займатимуть «нечесні гравці», внутрішній виробник страждатиме – скорочуватимуться об’єми реалізації продукції, зменшуватимуться доходи, бізнес йтиме повільніше.

Щоб захистити внутрішніх виробників, Кабмін пропонує на рівні закону ввести ряд спеціальних заходів та механізмів по їх запуску. Коротко схема виглядатиме так: українське підприємство, або асоціація виробників, у разі виявлення «проблемного імпорту», подає заяву в Міжвідомчу комісію з міжнародної торгівлі. Ця структура, перевіривши отриману інформацію, виноситиме рішення щодо початку розслідування. Результатом такого розслідування, якщо демпінгований чи субсидований імпорт виявлено, може бути тимчасове введення «особливого мита» (андидемпінгового або компенсаційного). Також окремого імпортера чи іноземного виробника можуть зобов’язати сплачувати гарантійні митні внески наперед, ще до постачання товарів в Україну.

Насправді подібний механізм вже діє на підставі закону «Про захист національного виробника від субсидованого імпорту». Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі вводила компенсаційне мито, зокрема на автомобілі ряду виробників із РФ. Наприклад продукція ВАЗ додатково обкладається митом у розмірі 14,57%, автомобілі УАЗ, SsangYong, Ford, Toyota (заводів «Соллерс») та низка інших, також вироблених у РФ – 17,66%.

У законопроектах, про які мова (№8102, 8103, 8104) не конкретизується перелік товарів чи видів діяльності, які підпадатимуть під їх дію, тобто – усі види діяльності (виробництва) та групи товарів, включно з транспортними засобами, охоплюватимуться цими документами, якщо вони отримають статус законів.

Яке це може мати відношення до автомобільного ринку? Як було згадано, ряд продукції окремих автовиробників вже обкладається додатковим митом. Відповідно, не можна виключити, що в майбутньому під санкції можуть потрапити не лише автомобілі, вироблені у країні-агресорі, а й інші, – якщо раптом якийсь із українських автовиробників (чи асоціація, яка їх об’єднує) помітять наявність на ринку «нечесного імпорту», який заподіює їм пряму шкоду, та доведуть її.

Джерело: auto.ria.com

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025