Categories: Новини

Водіїв вразили “якістю” бензину в Україні

З початку року Україна живе без стандарту Євро 4 – відповідне рішення записано в Технічному регламенті до автомобільних бензинів і дизельного палива, який Кабмін затвердив ще 1 серпня 2013-го. Тепер все паливо має відповідати тільки Евро5, що має позитивно позначатися і на ресурсі автомобілів, і на екології.

Безумовно, раніше багато мережевих АЗС і так продавали Євро 5, але тепер вимоги Євро 4 – вже поза законом, пише НАРОДНА ПРАВДА з посиланням на avtovod.org.ua.

В Інституті споживчих експертиз, яка постійно моніторить якість палива в Україні, вирішили перевірити, чи не порушують закон на АЗС, адже палива Євро 4 на заправках було дуже багато.

Як виявилося, багато продавців палива просто ігнорують нові вимоги, і продовжують торгувати бензином, що не відповідає регламенту.

Випробуванню піддали найбільш популярний 95-й бензин як великих мереж, так і порівняно невеликих.

Проби були відправлені в сертифіковану лабораторію, де їх досліджували на відповідність нормативам профільного ДСТУ 7687:2015 (бензин А-95-Евро5). Зразки були перевірені за “європейськими” параметрами – октанове число, вміст сірки і об’ємна частка бензолу.

Результати, м’яко кажучи, не порадували – три зразки виявилися зовсім не кондиційним, і ще три на межі вильоту з нормативів.

Насамперед був перевірений найголовніший для роботи двигуна параметр – октанове число, яке характеризує стійкість палива до детонації – передчасного згорання бензину в камері згоряння. Детонація шкідлива для мотора не тільки підвищеною витратою палива і зниженням потужності, але і передчасним зносом двигуна через зайві навантаження.

Октанове число вимірювали по моторному методу. Згідно з ним, норматив встановлений на рівні не нижче 85,0 одиниць. Всі зразки вклалися в норматив, а деякі і продемонстрували “запас міцності”. Найбільшим він виявився у мережі БРСМ-Нафта і ВОГ (86,4 одиниці). Практично не відстали і колеги з ОККО, КЛО та GLUSCO – 86 одиниць.

Далі експерти перевірили ще один найважливіший показник – вміст сірки. Якщо цієї шкідливої речовини в паливі занадто багато, це призводить до утворення нагару, забрудненню паливних форсунок і “смерті” каталізатора. До того ж стає “бруднішим” вихлоп і в повітря потрапляють дуже небезпечні оксиди. ДСТУ для А-95-Евро5 вимагає не більше 10 мг кг. І ось тут і почалися “сюрпризи”.

У трьох учасників виявилися порушення – харківські мережі НПЗ і Бренд Ойл продають бензин Євро 4 (16 і 22 мг/кг відповідно). Це не смертельно, але тим не менше. А “дев’яносто п’ятий” у київській мережі Імпульс ЛТД і зовсім виявився Євро 3 (60 мг/кг).

Для порівняння, у великих “брендових” мереж сірки практично не було – БРСМ-Нафта (4 мг/кг), КЛО та GLUSCO (по 5 і 6 мг/кг відповідно). Втім, є непогані результати і у локальних мереж LUXWEN, SunOil, Marhall, ZOG (7,8,5,6).

Ще один важливий параметр – вміст бензолу. Ця речовина здатна змивати масляну плівку, що призводить до підвищеного зносу циліндрів двигуна. ДСТУ нормує об’ємну частину вмісту бензолу на рівні не більше 1%. Вклалися усі, три виявилися “на межі” – Белл Ойл, Стеллс, Імпульс (1%). Найменше у проби, відібраної на АЗС GLUSCO – 0,56 відсотка.

Share
автор
Kosar Denys

Recent Posts

Ці вживані Volkswagen зараз розлітаються як гарячі пиріжки: ось чому

На вторинному ринку не так багато брендів, які охоплюють одразу і студентів, і батьків трьох…

13.08.2025

Затишшя перед бурею: українцям радять до вихідних перевірити тиск у шинах своїх автівок

Цього тижня в Україні спека трохи вщухла, але вже ближче до вихідних у більшості регіонів…

13.08.2025

Усе життя з однією машиною: які моделі водії тримають понад 15 років

Поки одні міняють авто кожні п’ять років, інші їздять на одному десятиліттями. Видання GO пише…

13.08.2025

Чи може поліцейський встановити перевищення швидкості «на око»: що робити водієві в такій ситуації

Деякі українські водії хоч стикалася з фразою поліцейскього: «Ви їхали занадто швидко, я це бачив».…

13.08.2025

Mercedes б’є на сполох: через електрокари ЄС ризикує «врізатись у глуху стіну на повній швидкості»

Гендиректор Mercedes Ола Келленіус жорстко розкритикував плани ЄС заборонити бензинові й дизельні авто з 2035…

13.08.2025

Ford здійснив революцію в автомобілебудуванні: виробництво електрокарів злетіло на 40%

Ford запускає нову систему складання електромобілів – на 40% швидшу. Це не просто зміна процесу.…

13.08.2025