Новости

Стару “шістку” перетворили на сучасний електромобіль

У Казахстані місцевий ентузіаст на ім’я Фаррух побудував електромобіль на основі ВАЗ-2106.

Конструкція еко-кара на базі Жигулів була детально продумана ще перед початком робіт. Концептуально машина повинна була зберегти класичне компонування – із заднім приводом та переднім розташуванням силового агрегату.

На своїх місцях залишилися нерозрізний задній міст, карданний вал та навіть коробка передач. В принципі, “чотириступка” електромобілю необов’язкова, але це добрий спосіб обійтися без саморобного (або китайського) редуктора невідомого рівня надійності. Зчеплення скасували як атавізм епохи ДВЗ.

Не потрібно серйозно переробляти і ходову частину, оскільки вагові показники електроВАЗу в цілому збереглися в межах первинної бензинової комплектації. Так, додавання важкої батареї (170 кг) компенсувалося скасуванням не менш важкого (120 кг) двигуна внутрішнього згоряння та його допоміжних систем. Рознесене розміщення акумуляторів дозволило зберегти у прийнятних межах розподіл мас по осях.

Однак для збереження функціональності підсилювача гальм довелося встановити електричний вакуумний насос із ресивером. Крім того, машина отримала автономний обігрівач салону, розташований під капотом. Він працює на дизпаливі і в холодну пору року гріє не тільки пасажирський салон, а й батарею – це буває потрібно у сильні морози перед початком поїздки, адже зазвичай під час активної роботи літій-іонні акумулятори гріють себе самі. При цьому “шістка” отримала і кондиціонер.

Під капотом захований електричний двигун – трифазний асинхронний тип, потужністю 10 кіловат, він живиться змінним струмом номінальною напругою 96 вольт. Обороти двигуна регулюються шляхом зміни частоти струму, за це відповідає електронний акселератор та контролер, що комутує струм до 500 ампер.

Напруга батареї становить 108 вольт, ємність – 33 кВт-год, запас енергії – 325 А-год. Батарея набрана конструктором самостійно із 30 акумуляторних блоків. Кожен блок складається із стандартних 3,6-вольтних елементів LG Е63. Блоки згруповані у два модулі, на 16 та 14 блоків, перший встановлений під капотом над двигуном, другий – у підлозі багажника. Там же – точніше, під задньою полицею салону – закріпили зарядний пристрій потужністю 3 кВт, який заряджає батарею від домашньої електромережі 220 В. При цьому багажник залишився вільним та зберіг свою функціональність.

Випробування показали, що повного заряду батарей електро-жигулям вистачає на реальні 200 – 250 км пробігу.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025