У Казахстані місцевий ентузіаст на ім’я Фаррух побудував електромобіль на основі ВАЗ-2106.
Конструкція еко-кара на базі Жигулів була детально продумана ще перед початком робіт. Концептуально машина повинна була зберегти класичне компонування – із заднім приводом та переднім розташуванням силового агрегату.
На своїх місцях залишилися нерозрізний задній міст, карданний вал та навіть коробка передач. В принципі, “чотириступка” електромобілю необов’язкова, але це добрий спосіб обійтися без саморобного (або китайського) редуктора невідомого рівня надійності. Зчеплення скасували як атавізм епохи ДВЗ.
Не потрібно серйозно переробляти і ходову частину, оскільки вагові показники електроВАЗу в цілому збереглися в межах первинної бензинової комплектації. Так, додавання важкої батареї (170 кг) компенсувалося скасуванням не менш важкого (120 кг) двигуна внутрішнього згоряння та його допоміжних систем. Рознесене розміщення акумуляторів дозволило зберегти у прийнятних межах розподіл мас по осях.
Однак для збереження функціональності підсилювача гальм довелося встановити електричний вакуумний насос із ресивером. Крім того, машина отримала автономний обігрівач салону, розташований під капотом. Він працює на дизпаливі і в холодну пору року гріє не тільки пасажирський салон, а й батарею – це буває потрібно у сильні морози перед початком поїздки, адже зазвичай під час активної роботи літій-іонні акумулятори гріють себе самі. При цьому “шістка” отримала і кондиціонер.
Під капотом захований електричний двигун – трифазний асинхронний тип, потужністю 10 кіловат, він живиться змінним струмом номінальною напругою 96 вольт. Обороти двигуна регулюються шляхом зміни частоти струму, за це відповідає електронний акселератор та контролер, що комутує струм до 500 ампер.
Напруга батареї становить 108 вольт, ємність – 33 кВт-год, запас енергії – 325 А-год. Батарея набрана конструктором самостійно із 30 акумуляторних блоків. Кожен блок складається із стандартних 3,6-вольтних елементів LG Е63. Блоки згруповані у два модулі, на 16 та 14 блоків, перший встановлений під капотом над двигуном, другий – у підлозі багажника. Там же – точніше, під задньою полицею салону – закріпили зарядний пристрій потужністю 3 кВт, який заряджає батарею від домашньої електромережі 220 В. При цьому багажник залишився вільним та зберіг свою функціональність.
Випробування показали, що повного заряду батарей електро-жигулям вистачає на реальні 200 – 250 км пробігу.
Сегмент розкішних кросоверів вельми насичений, що створює величезну конкуренцію на ринку. За таких умов ціла…
Щітки склоочисника - важливий елемент безпеки автомобіля, особливо в дощ або сніг. Незважаючи на їхню…
Кросовери користуються неабиякою популярністю в Україні, особливо серед сімейних водіїв, які цінують їх за комфорт…
Перший сніг несе українським автомобілістам нові загрози. Важливо розуміти, що керування транспортним засобом у таких…
Далеко не кожен автомобіль підходить для складних зимових умов експлуатації. Експерти звернули увагу на низку…
Тиск в автомобільних шинах є найважливішим фактором забезпечення безпеки експлуатації транспортного засобу. Якщо він занадто…