Український уряд розробив законопроект, що змусить всіх виробників та імпортерів палива змішувати нафтопродукти як мінімум на з 10% біопаливом. Тих, хто буде продавати чистий бензин або дизельне пальне, каратимуть адміністративно, пише auto.24tv.ua.
Розроблений спільно з Держенергоефективності законопроект “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку сфери виробництва рідкого палива з біомаси та впровадження критеріїв сталості рідкого палива з біомаси та біогазу, призначеного для використання в галузі транспорту” № 7348, декларує головною метою посилення енергонезалежності української держави.
“Україна відчуває чималу залежність від імпорту нафти і нафтопродуктів. Минулого року цей імпорт склав 4,6 млрд доларів. Натомість використовуючи потенціал аграрного сектору, ми можемо стимулювати виробництво та споживання рідких біопалив. Заміщуючи імпортовані нафтопродукти хоча б на 10% власним біопаливом, ми залишатимемо в економіці країни значні суми коштів – понад 400 млн доларів в рік”, – вважає голова Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України, Сергій Савчук.
Втім, така турбота про енергетичну незалежність держави має і іншу сторону. “Автори законопроекту № 7348 пропонують із 1 січня 2019 року запровадити адміністративну відповідальність (!) для всіх, хто посміє виробляти чи імпортувати нафтопродукти, що не міститимуть домішок спиртової чи масляної бадяги, випущеної на металобрухті “Укрспирту” і Ко.”, коментує провідний науковий співробітник Національного інституту стратегічних досліджень Геннадий Рябцев.
На його думку, більшість автомобілів в Україні не пристосовані до споживання змішаного пального. Та й сама Україна не має достатню кількість виробників альтернативного пального. Свої висновки стосовно неможливості втілення цього законопроекту експерт виклав досить послідовно:
– пропоновані розміри часток біокомпонентів у супровідних до проекту документах жодним чином не обгрунтовуються; наведені дані щодо обсягів виробництва, імпорту та експорту рідкого палива в Україні є застарілими; наведені показники не співставляються з обсягами потреб;
– у разі неспроможності вітчизняних виробників сформувати належний обсяг пропозиції виявиться неможливим забезпечити досягнення встановлених параметрів;
– потребує належного опрацювання питання стабільності ринку палива для транспорту в умовах низької ліквідності моторних палив з біоскладником;
– поза увагою розробників проекту залишилося питання технічної готовності автопарку до підвищення рівня використання палива з біоскладником, поширення гарантії виробника на вузли і агрегати у разі виходу з ладу таких при застосуванні такого палива;
– споживачі вважали б морально неприйнятним, щоб збільшене використання біопалива призвело до знищення багатих земель.
– збільшити вміст біоетанолу й біодизелю в нафтопродуктах до, щонайменше, 4,8 % (енергетичних) неможливо, тому що всі (!) виробники країн походження моторного палива, яке продають в Україні, не додають до нього понад 3,4 % (енергетичних) біокомпонентів, оскільки це не передбачено стандартами;
– усі (!) держави-члени ЄС гарантують збереження постачань традиційних нафтопродуктів для неадаптованих транспортних засобів (пункт 30 преамбули Директиви 2009/30/ЄC);
– примусове (!), під страхом покарання, застосування біоетанолу й біодизелю в нафтопродуктах дискримінує не лише 60 % українських автомобілістів, транспортні засоби яких не адаптовані до використання сумішевого палива, але й учасників ринку, оскільки такі вимоги суперечать статті 18-3 Господарського кодексу України й підпадають під дію статті 166-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення;
– Держенергоефективності не має ані досвіду, ані спеціалістів, ані обладнання, ані фінансових ресурсів для організації та адміністрування обліку, а також контролювання вмісту біокомпонентів у моторному пальному;
– навіть за максимального рівня блендування, визначеного в законопроекті, досягнення обов’язкової цілі – 10% від споживання енергії на транспорті до 2020 року є неможливим (про це кажуть самі біоенергетики!).
Втім, на переконання пана Рябцева, цих аргументів уже ніхто не чує. “Тому, шановні, готуйтеся, що у Вас скоро відберуть можливість заправляти свої автомобілі якісним паливом, яке і так не частий гість на українському ринку”, каже експерт.
Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…
Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…
Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…
Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…
Днями в Сумах стався курйозний, але в той же час небезпечний інцидент за участю 16-річного…
18 грудня в Харкові сталась серйозна ДТП. Легковик під керуванням судді Валківського районного суду Алли…